کانون های فرهنگی هنری باید حلقه مکمل فعالیت های مساجد باشند 

خبرگزاری شبستان: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به فعالیت های کانون های مساجد گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید حلقه مکمل فعالیت های مساجد باشند. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، علی غیاثی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد امروز(۱۲خرداد) در نشست هم اندیشی روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها با دبیرخانه هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد گفت: با توجه به قرار گرفتن در آستانه تابستان و تعطیلی مدارس این زمان خوبی برای برنامه ریزی اوقات فراغت است.

 

وی افزود: ما مقداری به جنبه های هنری و فرهنگی به معنای همه جانبه کم توجه شده ایم و در این راستا مسئولین کانون ها را باید به سمتی سوق دهیم که نگاهی متفاوت نسبت به ارگان های مربوط به مساجد داشته باشند و کانون مساجد باید حلقه مکمل فعالیت مساجد باشد تا به اقداماتی که کسی در مساجد به آنها نمی پردازد، پرداخته شود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: برگزاری فعالیت های فرهنگی و هنری که کمتر بدان توجه شد می تواند در دستور کار فعالیت ها قرار گیرد.

 

غیاثی تصریح کرد: یکی از آسیب ها موازی کاری و برخی سبک است که ضربه می زند و باید نگاه کنیم که جامعه و مردم نگاهشان چگونه است و باید سعی شود تا از موازی کاری و فعالیت های مشابه جلوگیری کنیم مگر این که لازم باشد.

 

وی افزود: ما باید مقداری مسئولان کانون های مساجد را تقویت کرده و آنها را در راستای فعالیت های فرهنگی و هنری دینی حمایت کنیم.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: در فعالیت های فرهنگی که انجام می دهیم شاید مسجد با توجه به جنبه مردمی خود می تواند با احیای سنت های خوب یزدی در راستای معرفی فرهنگ استان به کشور فعالیت کنیم.

 

غیاثی بیان کرد: ما در استان بالاترین آمار تصادفات در کشور داریم که می توانیم به فرهنگ سازی و احیای فرهنگ دوچرخه سواری توجه کرده و سنت های مردم یزد را در جامعه احیا کنیم.

 

وی افزود: فرهنگ بومی و سنتی ما که مردم داری، انصاف، کمک به حل مشکلات مردم را باید احیا و فرهنگ سازی کنیم که باید از فعالیت های کلیشه ای دوری کرده و ظرفیت های بومی خود را معرفی کنیم.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: کانون های مساجد ایجاد شده که ما می توانیم هنرمندی که مسجدی باشد را به جامعه معرفی کنیم زیرا این ها ماندگار است.

 

غیاثی گفت: کاری که ما می توانیم انجام دهیم فراتر از بسیج و سازمان تبلیغات و اوقاف است.

 

وی افزود: آمایش سرزمینی یکی از مهمترین فعالیت ها است که استانداری برای تاسیس کانون ها معرفی می کند و ما باید به دنبال آن برویم و با هدف گذاری روستاها و بخش هایی که کانون ندارند با اولویت در آنها کانون تاسیس کرد و زمینه را فراهم کرد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ادامه داد: توسعه کانون ها باید متناسب با نیاز و پراکندگی جمعیت و روستا و امکانات منطقه باشد تا بتوان فعالیت ها را ساماندهی کنیم.

 

غیاثی گفت: برای طرح اوقات فراغت نیز نوع برنامه ها باید کانون ها را هدایت کند و علاوه بر حفظ جنبه مردمی کانون ها مقداری به آنها مشاوره داد تا بتوان بخشی از مخاطبین دیگر جامعه را تشکیل دهند.

 

 

کد خبر 548201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha