ثبت نام يازدهمين جشنواره قرآني مدهامتان در مساجد مازندران آغاز شد

خبرگزاری شبستان:مسئول ستادهماهنگي و نظارت بركانون هاي فرهنگي هنري مساجد مازندران از اعلام فراخوان و آغاز ثبت نام مرحله استاني یازدهمین جشنواره قرآن (مدهامتان) کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در بین کانون های مساجد اين استان خبر داد.

محمدفوقي، مسئول ستادهماهنگي و نظارت بركانون هاي فرهنگي هنري مساجد مازندران امروز(18خرداد) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري شبستان در ساري با اشاره به برگزاري یازدهمین جشنواره قرآن «مدهامّتان»  به همت ستاد‌عالی کانون‌های مساجد کشور و دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قم در سال جاري، عنوان داشت: ثبت نام مرحله استاني اين جشنواره در بين كانون هاي مساجد استان آغاز شده است.

 

وی، شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقمند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام، حضور پرنشاط تر اعضای کانون ها در قعالیت ها قرآنی ملی و بین المللی، کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون های فرهنگی و هنري مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم و کشف استعدادهای موجود در امر بیان تفسیر قرآن، ترغيب و تشويق مديران كانون ها به كشف استعدادهاي محلي و منطقه اي فعال در امور قرآني، آشنايي بيشتر مردم و مسئولان با استعدادها و ظرفيت هاي قرآني موجود در كانون هاي مساجد را از اهداف برگزاری این جشنواره ذکر کرد.

 

فوقي با بیان اینکه این دوره از مسابقات قرآنی در 8 رشته برگزار می شود، افزود: یازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در رشته های قرائت، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، اذان، ترتیل، تفسیر، به صورت کشوری و استانی و رشته مفاهیم قرآن و نهج البلاغه و صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز به صورت استانی برگزار می شود.

 

وی به شرایط سنی اشاره کرد و يادآورشد: رشته صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز در محدوده سنی 8 - 15 سال، رشته تفسیر محدودیت سنی ندارد و شرکت کنندگان در سایر رشته ها باید در رده سنی۳۰-۱۸ سال باشند.

 

فوقي با بیان اینکه این مسابقات ویژه اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور است، اذعان داشت: شرکت کنندگان می بایست جهت ثبت نام به پایگاه اطلاع رسانی www.javananemasajed.ir مراجعه کنند.

 

وي خاطر نشان کرد: افرادی که به عنوان نفر برتر مرحله استانی مسابقات سازمان اوقاف و امور خیریه به مرحله کشوری راه یافته اند (از سال 93- 95)  و همچنین رتبه های اول تا پنجم مسابقات کشوری سه سال گذشته (92 - 94) این سازمان  نیز نمی توانند در همان رشته در جشنواره مدهامّتان شرکت کنند.

 

فوقي ادامه داد: افرادي كه ربه اول تا سوم مرحله كشوري و رتبه اول استاني جشنواره هاي نهم و دهم (مدمتان) سال هاي 93و94را كسب نمودند هم نمي توانند در همان رشته شركت نمايند.

 

وي، زمان برگزاری مرحله استانی را فاصله زمانی از 23 مرداد تا 30 مهر سال جاری اعلام کرد و گفت: برگزیدگان مرحله استانی همزمان با 23 - 26 آذر ماه سال جاری در استان قم با هم رقابت می کنند.

کد خبر 549453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha