لزوم تبیین سیره رضوی در قالب هنر/ جشنواره نقاشیخط رضوی فرصتی مناسب برای شکوفایی استعدادهای هنرمندان

خبرگزاری شبستان: امام جمعه نهبندان با اشاره به اینکه جشنواره نقاشیخط و حروف نگاری رضوی فرصتی مناسب برای شکوفایی استعدادها و توانمندی های هنرمندان است، افزود: جوانان با استفاده از این فرصت می توانند توانمندی خود را محک بزنند.

حجت الاسلام عباسعلی خزاعی در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند با بیان اینکه یکی از الطاف خداوند به مردم ایران و به ویژه خراسان، وجود مرقد مطهر حضرت امام رضا(علیه السلام) در ایران و خراسان است، اظهار داشت: باید بسیار شاکر باشیم که خداوند امکان زیارت امام رئوف را به راحتی برای ما فراهم کرده است.

 

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) فرمودند که مرکز ایران آستان قدس رضوی است، افزود: باید زمینه ای فراهم شود که مردم بیشتر با سبک زندگی و سیره امام رضا(علیه السلام) آشنا شوند.

 

امام جمعه نهبندان با اشاره به این سخن امام رضا(علیه السلام) که فرمودند «اگر مردم زيبايي‌هاي سخنان ما را مي‌شناختند بي‌شک از ما پيروي مي‌کردند»، افزود: یکی از راههای معرفی سیره امام رضا(علیه السلام) همین جشنواره هایی مانند جشنواره رضوی است که در آن به بیان و معرفی سیره ایشان پرداخته می‌شود.

 

حجت الاسلام خزاعی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره رضوی خود به خود فضای استان را عطراگین از معنویت و نام این امام می کند، گفت: این جشنواره باعث می شود تا مردم بیشتر به سمت خواندن کتاب با موضوعات امام رضا(علیه السلام) و تحقیق در مورد سیره و روش زندگی ایشان بروند.

 

وی با بیان اینکه بخش نقاشیخط و حروف نگاری این جشنواره که خراسان جنوبی میزبان آن است، فرصت مناسبی را برای هنرمندان استان که تخصص خوبی هم در این زمینه دارند، فراهم کرده است، گفت: گاهی یک حدیث از امام رضا(علیه السلام) اگر در قالب یک کار هنری یا خط زیبا معرفی شود تاثیر بسیار بالا و ماندگارتری را خواهد داشت.

 

امام جمعه نهبندان با بیان اینکه جشنواره رضوی فرصت مناسبی برای شکوفایی استعدادها و توانمندی های جوانان و هنرمندان است و جوانان با استفاده از این فرصت می توانند توانمندی خود را محک بزنند، گفت: این جشنواره فرصت بسیار مناسبی است که هنرمندان استان سعی کنند آن را از دست ندهند.

 

حجت الاسلام خزاعی با بیان اینکه همسایگی خراسان جنوبی با مشهد مقدس وظیفه ما را در خصوص تبیین سیره امام رضا(علیه السلام) بیشتر می کند، افزود: هنرمندان استان باید در راستای تبیین سیره رضوی در قالب هنر اقدام کنند.

 

گفتنی است، پنجمین جشنواره ملی نقاشی خط و حروف نگاری رضوی به میزبانی خراسان جنوبی همزمان با مردادماه در بیرجند برگزار می شود و هنرمندان تا 15 تیرماه مهلت دارند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

 

کد خبر 549838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha