جشنواره رضوی فرصت مناسبی برای تولید ‌آثار با محوریت «ولایت» است

خبرگزاری شبستان: هنرمند برجسته کشور گفت: جشنواره نقاشیخط و حروف نگاری رضوی فرصت مناسبی برای تولید آثار هنری با موضوع ولایت است.

سجاد همتی در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند با بیان اینکه جشنواره امام رضا(علیه السلام) با محوریت ولایت و ولایی بودن چند سالی است که برگزار می شود، اظهار داشت: این جشنواره فرصت خوبی برای تولید آثار هنری با موضوع ولایت است که هنرمندان می توانند آثار خوبی را تولید و به جامعه تزریق کنند.

 

وی با اشاره به اینکه مردم آثار هنرمندان را در این جشنواره می بینند و ممکن است یک اثر را بیش از 3 هزار نفر در یک کارگاه از آن دیدن کنند، افزود: این جشنواره به نوعی انتقال دهنده پیام و سبک زندگی امام رضا(علیه السلام) به جامعه به زبان هنر است.

 

نفر اول سه دوره بخش نقاشیخط و حروف نگاری جشنواره رضوی با بیان اینکه اگر اطلاع رسانی ها در خصوص برگزاری این جشنواره بهتر صورت گیرد تعداد بیشتری از هنرمندان در آن شرکت خواهند کرد، گفت: بنده سه سال در بخش نقاشیخط این جشنواره شرکت کردم که هر سه سال رتبه اول را بدست آوردم.

 

همتی ضمن تشکر از میزبانی خوب خراسان جنوبی در این بخش از جشنواره، اظهارداشت: میزبانی خراسان جنوبی در بخش نقاشیخط و حروف نگاری جشنواره امام رضا(علیه السلام) با توجه به نوپا بودن این استان واقعا خیلی خوب بوده است.

 

وی با بیان اینکه اگر کیفیت مکان برگزاری این جشنواره در خراسان جنوبی بالاتر برود بهتر خواهد بود، گفت: تاکنون خراسان جنوبی هیچ چیزی در برگزاری این جشنواره کم نگذاشته و تمام تلاش خود را برای برگزاری هر چه بهتر این جشنواره بکار گرفته است.

 

این هنرمند لرستانی با بیان اینکه بخش نقاشیخط یک رشته جدید در کشور است، خاطرنشان کرد: این جشنواره فرصت بسیار خوبی برای استفاده از تجربیات سایر هنرمندان در راستای تقویت خودمان نیز است، به همین دلیل افراد زیادی سعی می کنند که در آن حضور داشته باشند.

 

همتی با بیان اینکه سالهای قبل یک بخش جشنواره به صورت حضوری برگزار می شد که بسیار مفید بود، گفت: امسال این بخش حذف شده است که اگر این بخش ادامه می یافت برای کسب تجربه هنرمندان بسیار موثر می بود.

کد خبر 550280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha