اجرای طرح قرآنی «تلاوت نور» در بیش از یک هزار مسجد استان یزد

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون مساجد یزد با تاکید بر« قرائت بهترین کتاب در بهترین مکان ها» گفت: طرح قرآنی «تلاوت نور» در بیش از یک هزار مسجد استان یزد اجرا می شود.

محسن رستگاری، مسئول دبیرخانه کانون مساجد یزد با اشاره به فضیلت های ماه مبارک رمضان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، گفت: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای رسیدن به قرب الهی است که می توان را روزه داری و قرائت قرآن و افطاری دادن این راه را پیمود.

 

وی افزود: ما در این ماه شاهد حضور پرشورتر مردم در مساجد هستیم که می توانیم با برنامه ریزی این نمازگزاران را به مسجد با همراه کرده و انگیزه حضور در مساجد را در مردم تقویت کنیم تا در ماه های دیگر سال نیز این حضور بیشتر باشد.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد خاطرنشان کرد: هدف ما از گسترش فعالیت های قرآنی «تقویت و گسترش فرهنگ گفتمان قرآن و آموزه های عترت نبوی»، «تقویت سبک زندگی بر محور قرآن و سنت»، « گسترش و تعمیق فرهنگ و معارف قرآن و حدیث» است.

 

رستگاری ادامه داد: در راستای ترویج فعالیت های قرآنی ما فعالیتی به نام « طرح تلاوت نور» در مساجد داریم که به عنوان کم هزینه ترین و فراگیرترین برنامه قرآنی مساجد است.

 

وی افزود: ما این طرح را در بیش از یک هزار مسجد در استان یزد اجرا کرده ایم به نحوی که در آن قرائت یک صفحه از قرآن کریم و تفسیر آیات صفحه قرائت شده در بین نمازهای ظهر و عصر و مغرب و عشا انجام می‌شود.

 

مسئول دبیرخانه کانون مساجد یزد تصریح کرد: قرآن کریم کامل‌ترین کتاب در زمینه اخلاقیات، رفتارهای اجتماعی و سبک زندگی اسلامی است و معتقدیم که در این طرح بهترین کتاب در بهترین مکان تلاوت می شود.

 

رستگاری ادامه داد: اجرای دستورات قرآن‌کریم در مورد نوع زندگی اجتماعی تنها راه رفع مشکلات اقتصادی،‌ اجتماعی و فرهنگی در جامعه است و ماه رمضان، فرصت مناسبی برای تبیین ارزش‌های دینی و اصلاح سبک زندگی است.

 

وی در اين رابطه جذب جوانان و نوجوانان به منظور مشارکت در برگزاری برنامه‌های فرهنگی مساجد ضروری خواند و گفت: نشر قرآن در زندگی اقشار مختلف جامعه را از جمله اهداف شاخص اجرای طرح تلاوت نور در مبارک رمضان است.

 

مسئول دبیرخانه کانون فرهنگی و هنری مساجد یزد در پايان نيز با اشاره به ثبت طرح تلاوت نور مساجد در سایت معاونت آموزش و پژوهش ستاد عالی دبیرخانه کانون فرهنگی هنری مساجد کشور، اعلام کرد: از ابتدای آغاز فعالیت کانون‌های فرهنگی مساجد تا‌کنون، بیش از يك‌هزار مسجد استان یزد در این طرح ثبت نام کردند.

 

 

 

 

کد خبر 550449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha