داعش محصول فهم نادرست قرآن است/ تجليل از خبرنگاران قرآني در ماه رمضان رابه فال نيك مي گيرم

خبرگزاری شبستان:معاون قرآن و عترت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران داعش محصول بدفهمين قرآن است،گفت: درست درك نكردن قرآن به عنوان يك آسيب و مصيبت است چرا كه با فهم درست معجزه حضرت محمد(ص) هيچ مشكلي بوجود نمي آيد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري شبستان از ساري،‌ محمد فوقي، معاون قرآن و عترت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران امروز(26خرداد) در آئين تجليل از برترين هاي بهترين اطلاع رساني از برنامه ها اولين هفته قرآن و عترت استان، با اشاره به اينكه جشنواره قرآني ديار علويان از 15-21 اسفند 94برگزار شده، گفت:  امروز در نهمين روز از ماه مبارك رمضان گرد هم آمديم تا از فعالان عرصه قرآن در ماه نزول اين كتاب آسماني تجليل بعمل آيد را به فال نيك مي گيريم.

 

وي با بيان اينكه هفته قرآن و عترت در راستاي تحقق منويات امام خميني(رحمه الله عليه)، رهبري(حفظه الله)، انقلاب اسلامي، اهداف و سياست ها و راهبردهاي منشور توسعه فرهنگ قرآني در اين استان برگزار شد، افزود: برنامه هاي اين هفته از شرقی ترین نقطه استان« گلوگاه» تا غربی ترین شهر رامسر، اجرا شده است.

 

فوقي با اشاره به اينكه مهجوريت زدايي از قرآن و چهره عترت(عليهم السلام) در برنامه هاي اين هفته مورد توجه بوده، اظهار داشت: درست درك نكردن قرآن به عنوان يك آسيب و مصيبت است چرا كه با فهم درست معجزه پيامبر خاتم حضرت محمد(صلي الله عليه و آله و سلم) هيچ مشكلي بوجود نمي آيد.

 

وي با بيان اينكه هفته قرآنی با هدف تولید فعالیت های قرآنی با بهره گيري از زبان و ابزار هنر برگزار شده، ابراز داشت: ريشه داعش، وهابيت و ... از بدفهمي قرآن است .

 

فوقي با بيان اينكه در اين هفته بيش از 210برنامه اجرايي شد، يادآورشد: برگزاري جشنواره شعر و ادبيات قرآني، پرداختن به پايان نامه ها، انتشارات، مقالات، نشريات، فضاي سايبري (رونمايي كتاب و...)، برگزاري  جشنواره هنرهاي تجسمي (عكس، خوشنويسي، نقاشي و ...)، برپايي جشنواره صنايع دستي ، برگزاري جشنواره هنر هاي نمايشي، تئاتر هاي خياباني و صحنه اي و نمايشنامه نويسي، برگزاري جشنواره فيلم كوتاه، مستند، داستاني، انيميشن، و فيلمنامه نويسي ، برپايي نشست های قرانی و محافل انس و برگزاري همایش علمی قرآن پژوهی طبری از جمله برنامه هاي هفته قرآن و عترت در اين استان بود.

 

 وي، برگزاري مسابقه آواها، نغمات، تواشيح، سرود، اذان، برگزاري مراسم تجليل از فعالان قرآني ، برگزاري يادواره شهداي قرآني ، اجراي زنگ انشا قرآن و عترت و تجليل از دكتر سيد محمدباقر حجتي و آيت الله جوادي آملي به عنوان چهره هاي قرآني و پژوهشگر اين حوزه را از ديگر برنامه هاي اين هفته در سال گذشته برشمرد.

 

فوقي به مهجوريت قرآن اشاره كرد و بيان داشت: به فرموده امام علي(عليه السلام) بايد مواظب باشيد تا ديگران در عمل به قرآن از شما سبقت نگيرند.

 

وي با بيان اينكه عده اي به جاي نورگرفتن از قرآن دنبال پول گرفتن از اين كتاب آسماني هستند، از اجراي طرح نهضت فهم قرآني در سراسر استان به همت فعالان قرآني خبر داد.

 

بابك عباسي، رياست حوزه مديريت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران نيز در اين مراسم ضمن ابلاغ سلام و پيام تشكر احدجاوداني مديركل دستگاه فرهنگ و هنر استان از اصحاب رسانه هاي مكتوب و مجازي جهت ورد شايسته در حوزه اطلاع رساني از برنامه هاي فرهنگي، هنري و قرآني، اظهار داشت: اينكه برخي از خبرنگاران علاوه بر مسايل اجتماعي، سياسي و اقتصادي كه عمدتا مورد توجه اقشار بيشتري از جامعه است به حوزه فرهنگي و قرآني معطوف مي شوند، جاي بس تقدير و تشكر دارد.

 

وي با بيان اينكه بيش از 300خبر و گزارش  متناسب با هفته قرآن و عترت مازندران از رسانه هاي استان در سطح ملي و محلي دريافت شده، گفت: طي ارزيابي به عمل آمده از نحوه اطلاع رساني از برنامه هاي اولين هفته قرآن و عترت استان، شش خبرنگار به عنوان برتر معرفي شدند.

 

به گزارش شبستان،سركار خانم  فاطمه قنبري قاديكلايي از خبرگزاري ايرنا، سركار خانم زهرا شريفي از خبرگزاري ايلنا، سركار خانم ندا كولائي از پايگاه خبري بلاغ، آقاي حسين زحمت كش از خبرگزاري ايسنا و روزنامه حرف، سركار خانم معصومه عليزاده از خبرگزاري شبستان و سركار خانم سودابه احمدپورملكشاه از خبرگزاري شبستان منتخبين بهترين نحوه اطلاع رساني از بيش از 210برنامه اولين هفته قرآن و عترت مازندران معرفي شدند.

کد خبر 551456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha