ایران در موضوع برجام پیشگام بود/دغدغه های فرهنگی رهبری باید برطرف شود

خبرگزاری شبستان: امام جمعه قم گفت: باید مسائل فرهنگی نیز در جامعه تقویت شود و به عنوان اصل قدرت به شمار می رود و باید نگرانی های مقام معظم رهبری در موضوع فرهنگ مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله علیرضا اعرافی امام جمعه قم در خطبه های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد با اشاره به موضوع ایثار گفت: ایثار به معنی از خود گذشتن برای دیگران است که باید بکوشیم در این ماه مبارک در تقویت روحیه ایثارگری تلاش و اهتمام داشته باشیم.

وی عنوان داشت: آنچه که در انقلاب اسلامی رخ داد و امام راحل از همه چیز خود برای احیای اسلام گذشت و این قله ایثارهاست.

امام جمعه قم با اشاره به اهمیت و عظمت ایثار گفت: ایثار اثرات بسیاری دارد که نخستین اثر ایثار به خود فرد برگشته و موجب شکوفایی روح و کمال معنوی و اخلاقی می شود.

آیت الله اعرافی به ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: این ماه، ماه رسیدن به تقوا است و باید بکوشیم تا همواره در زمینه گسترش تقوا در این ماه اقدام کنیم.

امام جمعه قم با اشاره به مسائل داخلی کشور گفت: باید کشور ما تلاش کند که همه دست به دست هم دهیم و در پرتو اندیشه امام و رهبری و آرمان های انقلاب کشوری قدرتمند بسازیم.

آیت الله اعرافی عنوان داشت: علم و دانش و فناوری یکی از مبانی قدرت در جهان امروز است و اگر بخواهیم به سمت احیای تمدن اسلامی حرکت کنیم در حوزه علم و فناوری باید بکوشیم.

وی ادامه داد: باید گواهی داد که مهمترین مدافع رشد علمی کشور مقام معظم رهبری بودند و همواره با دقت کامل جریان رشد علمی را رصد کرده و توصیه کردند.

امام جمعه قم تصریح کرد: نباید رشد علمی ما متوقف باشد و تلاش دانشمندان ما باید در راستای پیشرفت های علمی باشد و پایه های علمی باید روز به روز افزایش یابد.

آیت الله اعرافی گفت: باید به شدت مراقب باشیم که جایگاه علمی ما متوقف نشود و بدانیم که پایه قدرت ما اقتصاد مقاومتی است و این را نباید یک شعار تلقی کنیم و همه به آن پایبند باشیم.

وی گفت: یکی از ابعاد اقتصاد مقاومتی توسعه دامداری و کشاورزی است و انتظار است که وزارت جهاد کشاورزی با روحیه انقلابی به این موضوع بپردازد و در زمینه آبیاری به درستی و علمی گام بردارد.

امام جمعه قم افزود: نباید به وابستگی نفت برگردیم و باید مستقل بمانیم، الان در موضوع برجام که عهد شکنی وجود دارد نشان می دهد که نباید نگاه ما به بیرون و غرب باشد و باید نگاه ما به سمت کشاورزان و توان فکری دانشمندان باشد.

آیت الله اعرافی افزود: دنیا هم بدانند که ما در موضوع برجام پیشگام بودیم و مقام معظم رهبری نیز فرمودند که اگر عهد برجام را پاره کنید ما آن را آتش خواهیم زد.

وی گفت: اصل بعدی در قدرت کشور موضوع مسائل نظامی است و در برابر این توطئه ها نیازمند آمادگی رزمی و قدرت هستیم.

امام جمعه قم گفت: باید مسائل فرهنگی نیز در جامعه تقویت شود و به عنوان اصل قدرت به شمار می رود و باید نگرانی های مقام معظم رهبری در موضوع فرهنگ مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله اعرافی با اشاره به مسائل منطقه ای گفت: همچنان در سوریه شاهد جنایات تکفری ها و حمایت آل سعود و آمریکا از تکفیری ها هستیم که امیدواریم جبهه اسلام موفق شود.

وی تصریح کرد: یک برگ خونین در بحرین است و متاسفانه دولت بحرین به معیارهای اسلامی برنمی گیرد و سیاست های طایفه ای را در خصوص مردم خود به کار برده است.

امام جمعه قم گفت: این همه ظلم و جنایات یک دولت به ملت و کشور خود فاجعه است و دولت بحرین باید بدانند که تکیه بر اربابان بی فایده است و این اربابان شما را تنها خواهند گذاشت و ما نیز این جنایات را محکوم می کنیم.

وی در ادامه به شبهای قدر اشاره کرد و گفت: باید از این فرصت استفاده کنیم و بدانیم که شب های قدر، شب های خودسازی است که باید به آن اهتمام و توجه داشته باشیم.

آیت الله اعرافی ادامه داد: روز قدس امسال نیز باید نشان دهد و با وجود همه فتنه هایی که برای آرامش اسرائیل ایجاد کردند، نباید فریب بخوریم و همچنان اسرائیل دشمن اول جهان اسلام به شمار می آید.

کد خبر 551814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha