نمایشگاه قرآن فرصتی  برای نزدیک شدن به سبک زندگی قرآنی است

خبرگزاری شبستان: لیایی داور و پیشکسوت قرآنی گفت: نمایشگاه یک فرصت است برای نزدیک شدن به قرآن و سبک های زندگی قرآنی اما چند سالی است که نمایشگاه قرآن رو به تکرار می رود و در نمایشگاه چیز جدیدی ارائه نمی شود.

به گزارش خبرنگار قرآنی خبرگزاری شبستان از بیست و چهارمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم؛ احمد لیایی، داور مسابقات قرآن و قاری پیشکسوت قرآن با حضور در غرفه خبرگزاری شبستان در خصوص تاثیر نمایشگاه قرآن بروی سبک زندگی مردم گفت: برگزاری نمایشگاه قرآن یا هر فعالیت دیگری در خصوص قرآن همانند مسابقات قرآن می تواند باعث ایجاد انس میان مردم و قرآن می شود.

وی افزود: نمایشگاه یک فرصت است برای نزدیک شدن به قرآن و سبک های زندگی قرآنی اما چند سالی است که نمایشگاه قرآن رو به تکرار می رود و در نمایشگاه چیز جدیدی ارائه نمی شود که باعث جذب مردم به نمایشگاه شود. البته نه اینکه اصلا کار جدیدی وجود ندارد اما اگر هم کارهای جدید ارائه شود تعداد آن کم است و بایستی فکری به حال آین موضوع کرد.

لیایی بیان داشت: تعریف نمایشگاه در ایران با دیگر کشورهای که نمایشگاه قرآن برگزار می کنند متفاوت است، نمایشگاهی که در ایران برگزار می شود به دلیل وجود غرفه های فروش تبدیل محلی برای تفریح شده است. ولی تعریف نمایشگاه در کشورهای دیگر اینگونه نیست و نمایشگاه های قرآنی که در کشورهای اسلامی برگزار می‌شود برای معرفی یک سری آثار جدید قرآنی و به نمایش گذاشتن آن برای مردم است و فقط یک غرفه خاص برای فروش درنظر گرفته می شود اما اصولا نمایشگاه قرآن جایی برای فروش نیست.

این کارشناس قرآنی اظهار کرد: به نوعی می توان گفت که نمایشگاه قرآن دچار یک نواختی و تکرار شده است و باید بعد از برپایی چندین سال نمایشگاه و داشتن تجربه بسیار در این خصوص به فکر یک کار جدید در نمایشگاه قرآن باشیم. هرچند برگزاری همین مدل نمایشگاه برای مردم خوب و مفید است اما باید به دنبال کارهای جدید برای جذب هر چه بیشتر مردم به نمایشگاه های قرآنی و سبک های زندگی قرآنی باشیم.

وی در پایان بیان داشت: متاسفانه برگزاری نمایشگاه قرآن بگونه ای شده است که با عوض شدن دولت ها تفکرات برگزار کنندگان نمایشگاه نیز عوض می شود و این مسئله باعث می شود که نمایشگاه از شاکله ای ثابت برخوردار نباشد. به همین دلیل در هنگام برگزاری نمایشگاه قرآن همان اتفاقات قبلی تکرار می شود و فکر جدیدی ارائه نمی گردد.

کد خبر 552489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha