انس اساتید و دانشجویان با قرآن رشد علمی و فرهنگی کشور را بدنبال دارد

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور گفت : اگر اساتید و دانشجویان با مفاهیم قرآن مانوس باشند، می توانند به نشر و پیشرفت علمی و فرهنگی کشور کمک کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس قرآن و معارف خبرگزاری شبستان از بیست و چهارمین دوره نمایشگاه بین المللیقرآن کریم، نجفی برزگر عصر امروز یکشنبه 30 خرداد ماه در نشست انعقاد تفاهم نامه مشترک با معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه آموزش های مشترک در زمینه قرآن اظهارداشت: ماه رمضان ماه بهار قرآن است و فرصتی برای رشد و توسعه فعالیت های قرآنی این دانشگاه است که بزرگترین دانشگاه دولتی کشور محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور 700 هزار دانشجو و 4 هزار عضو هیات علمی دارد، تصریح کرد: توجه به فرهنگ اسلام و انقلاب اسلامی که در دانشگاه ها بسیار مورد اهمیت و تاکید است، مقام معظم رهبری نیز شب گذشته در دیدار با دانشگاهیان مهمترین کار در دانشگاهها را توجه به فرهنگ اسلامی و انقلاب اسلامی دانستند.

نجفی افزود: امام خمینی (ره) فرمودند که سرنوشت کشور از دانشگاه هاست و دانشگاه محل نیروسازی است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور با طرح این سوال که کدام دانشگاه توان تحقق این اهداف و انتظارات انقلاب اسلامی را دارد، گفت: دانشگاهی که با آموزه های اسلامی و قرآنی فعالیت کند و دارای فکر قرآنی باشد و این تفکر را در میان دانشجویان و اساتید خود ترویج دهد، خواهد توانست این مهم را تحقق بخشد.

وی اضافه کرد: دانشجویان و دانشگاهیان باید از ظواهر قرآن عبور کنند و به تدبر و اندیشه در مفاهیم قرآن بپردازند که در این زمینه امیدواریم بتوانیم از ظرفیت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استفاده کنیم.

نجفی با اشاره به اینکه به نشر فرهنگ قرآنی در جامعه باید بپردازیم، گفت: اگر اساتید و دانشجویان با مفاهیم قرآن مانوس باشند می توانند به نشر و پیشرفت علمی و فرهنگی کشور کمک کنند و در شتاب گرفتن رشد علمی کشور تاثیرگذار باشند.

 

کد خبر 552492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha