خروجی جشنواره رضوی «گسترش  معارف والای امام رضا(ع)» در جامعه باشد

خبرگزاری شبستان: نماینده مردم بیرجند،‌ درمیان و خوسف در خانه ملت گفت: خروجی جشنواره نقاشیخط و حروف نگاری رضوی باید معرفی جایگاه والای هنر استان به کشور و گسترش هرچه بیشتر معارف والای امام رضا (علیه السلام) به جامعه و در زندگی مردم باشد.

حجت الاسلام سیدمحمد باقر عبادی در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار داشت: جشنواره رضوی تاثیر زیادی بر گسترش فرهنگ رضوی در سطح کشور و جهان اسلام دارد و موجب آشنایی هرچه بیشتر مردم با آموزه ها و شخصیت علی بن موسی الرضا (علیه السلام) می شود.

 

وی با اشاره به وجود هنرمندان برجسته ای از جمله استاد مهدی اسماعیلی مود استاد خوشنویسی ایران در بیرجند گفت: استاد اسماعیلی مود جزو مفاخر استان خراسان جنوبی محسوب می شوند و در کنار ایشان، هنرمندان توانمند و برجسته دیگری هستند که در زمینه های دیگر هنری جزو هنرمندان برجسته کشور شناخته شده اند.

 

نماینده مردم بیرجند،‌ درمیان و خوسف در خانه ملت با تاکید بر اینکه خراسان جنوبی ظرفیت و توانمندی زیادی دارد،‌ افزود: جشنواره نقاشیخط و حروف نگاری رضوی یک موتور محرکه برای تولید هرچه بیشتر آثار هنری ماندگار از سوی هنرمندان منطبق بر سیره و فرهنگ رضوی است.

 

به گفته وی، برگزاری اینگونه جشنواره ها به هنرمندان انگیزه تولید آثار فاخر می دهد و از سوی دیگر انگیزه های معنوی جامعه را نیز تقویت می کند.

 

حجت الاسلام عبادی تاکید کرد: خروجی جشنواره نقاشیخط و حروف نگاری رضوی باید معرفی جایگاه والای هنر استان به کشور و گسترش هرچه بیشتر معارف والای رضوی در زندگی مردم باشد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه امروز جامعه ما نیازمند پیاده شدن سبک زندگی اسلامی و رضوی است، گفت: ایرانیان باید تلاش کنند نقاط خوب و مثبت را از تمامی افراد فرا بگیرند؛ به عنوان مثال باید نظم،‌ انضباط و مسئولیت پذیری هرچه بیشتر را که از ایده آل های دین مبین اسلام است را از مردم برخی از کشورهای دیگر فرا گرفته و در مقابل از برخی از فرهنگ های غرب فاصله بگیرند.

 

وی اضافه کرد: سبک زندگی اسلامی و رضوی به اندازه ای جاذبه و محتوای عمیقی دارد که می تواند پاسخگوی تمامی نیازها و سوالات مسلمانان باشد و در مقابل آنچه امروز غرب از طرق ماهواره برای مسلمانان بالاخص ایرانیان تبلیغ می کند تنها یک حباب توخالی است که در در داخل این فرهنگ که به حباب توخالی تشبیه شده است هیچ چیزی وجود ندارد.

 

وی فردگرایی و از هم گسستگی نظام خانواده را محصول بی بند و باری دانست و گفت: راه نجات ما از این مشکلات تمسک به فرهنگ و سیره رضوی است که تمام خوبی ها در آن نهفته است.

 

نماینده مردم بیرجند،‌ درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برگزاری اینگونه جشنواره کمک به کاهش تهاجم فرهنگی دشمن می کند.

 

 

 

کد خبر 552584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha