سوبسیدهایی که هرگز قطع نمی شود !

با وجود بار سنگین بدهی های آمریکا این کشور همچنان به تعهدات مالی خود به اسراییل پایبند است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا و کنگره این کشور با وجود بحران مالی و افزایش بدهی های آمریکا تصمیم گرفتند یکی از بزرگترین قراردادهایی را که این کشور با اسراییل بسته است عملی و اجرا کنند.

به این ترتیب قراردادی که در زمان جرج دبلیو بوش و ایهود اولمرت بسته شده بود و براساس آن واشنگتن موظف بود از سال 2007 به مدت ده سال یارانه ای به ارزش سی میلیارد دلار به اسراییل اعطاء کند ، اجرا می شود.

اسراییل در پی این کمک بزرگ مالی در تخریب خانه های فلسطینی و شهرک سازی پافشاری می کند و در حالیکه در برخی مناطق همچون روستای الاراقیب سرزمین های اشغالی همت فلسطینیان این رژیم را به ستوه آورده است. چرا که بعد از صرف هزینه تخریب خانه ها فلسطینیان باز خانه های خود را می سازند و همین امر موجب شده است این عملیات تخریب و بازسازی 20 بار تکرار و اسراییل متحمل هزینه ای بالغ بر 500 هزار دلار شود.
این در حالی است که آمریکا اعطای 3 میلیارد و 75 میلیون دلار را  تا پایان سال 2012 به اسراییل متعهد شد.

به گزارش آنتی وار، آمریکا با این حمایت از اسراییل علیه فلسطینیان تلاش می کند حمایت های دیپلماتیک خود را نیز از این رژیم تقویت کند به این ترتیب کاخ سفید علی رغم اعلان موافقت 120 کشور با عضویت فلسطین به سازمان ملل به شدت مخالفت خود را مطرح کرده است .
بنابر این گزارش نمایندگان فلسطین در سپتامبر سال جاری به مسند سازمان ملل در نیویورک سفر می کنند تا در خواست خود را مبنی بر عضویت به این سازمان به و طور رسمی تسلیم کنند.

 

کد خبر 55305

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha