پرونده کشاورزان شرق اصفهان بسته شد/ کاهش ۱۸.۵ درصد جرم در نیروهای مسلح

خبرگزاری شبستان: رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان با بیان اینکه پرونده کشاورزان شرق اصفهان در درگیری با نیروی انتظامی بسته شد، گفت: تمام دیه کشاورزان تا پایان سال گذشته پرداخت شد ضمن اینکه نیروی انتظامی از جنبه عمومی جرم تبرئه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، ابراهیم مهرانفر، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان چهارشنبه (2تیر) در نشستی با خبرنگاران که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، تثبیت امنیت، آرامش و عدالت را حاصل حضور دکترین نیروهای مسلح در کشور اعلام کرد و اظهار داشت: اسلامی بودن، ولایی بودن، مردمی بودن، نظم و انضباط درونی و اقتدار بیرونی نیز شاخصه‌های دکترین بودن نیروهای مسلح در کشور ایران است.

 

وی پیشگیری و رسیدگی به جرایم اتفاق افتاده در نیروهای مسلح را وظیفه سازمان قضایی نیروهای  مسلح عنوان کرد و افزود: از این رو اقدامات آموزشی و پیشگیرانه در اولویت برنامه‌‌های این سازمان است ضمن اینکه عدالت خواهی، قانون‌مداری، تقویت سلسله مراتب فرماندهی و تکریم ارباب رجوع نیز در رسیدگی به جرایم مورد توجه ویژه قرار دارد.

 

سازمان قضایی نیروهای مسلح اجازه اعلام جزئیات پرونده‌ها را ندارد

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان با اشاره به اینکه رسیدگی به جرایم نیروهای نظامی و انتظامی، رسیدگی به جرایم عمومی در صورت کشف در هنگام رسیدگی به پرونده نظامیف رسیدگی به جرم شرکای مجرم نظامی در صلاحیت سازمان قضایی نیروهای مسلح است، بیان داشت: همچنین باید توجه داشته باشیم که سازمان قضایی با توجه به قانون و به منظور جلوگیری از سوء استفاده دشمنان اجازه اطلاع رسانی در خصوص جزئیات پرونده قضایی نیروهای مسلح را ندارد.

 

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان پس از تهران دارای بیشترین نیروهای مسلح استان به لحاظ کمی و کیفی است، ابراز داشت: از این رو در این استان  25 یگان سپاه، 12 یگان ارتش، 12 یگان وزارت دفاع،  چهار یگان نیروی انتظامی و دو سایت هسته‌ای مستقر است.

 

مهرانفر به تدوین چهار برنامه پنج ساله برای پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح استان اصفهان اشاره کرد و گفت: به همین منظور برنامه‌های آموزشی در دستور کار سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان قرار گرفته است که در این میان در سال 94 در مجموع 106 هزار و 413 نفر ساعت آموزش به نیروهای مسلح استان اصفهان ارائه شده است.

 

وی همچنین به تاثیرات آموزش‌های پیشگیری از وقوع جرم در آمارهای جرایم این نیروها اشاره کرد و افزود: از این رو در سال 94 نسبت به سال 93 با کاهش 22.5 درصدی جرایم در نیروهای مسلح روبرو بوده‌ایم.

 

کاهش 18.5 درصد جرایم نیروهای مسلح

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان اظهار داشت: در سه ماه نخست سال جاری نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان جرایم 18.5 درصد کاهش یافته است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه پرونده کشاورزان شرق اصفهان که در خصوص درگیری نیروهای انتظامی با کشاورزان و محکومیت نیروی انتظامی به پرداخت 6.7 میلیارد تومان دیه بازگشایی شده بود، بسته شد، اضافه کرد: تمام دیه کشاورزان تا پایان سال گذشته پرداخت شد ضمن اینکه نیروی انتظامی از جنبه عمومی جرم تبرئه شد.

 

مهرانفر در ادامه با بیان اینکه به منظور حفظ جایگاه نیروهای مسلح زندانیان این نیروها به محل جدیدی که به نام زندان نظامیان استان اصفهان نام گرفت منتقل شدند، افزود: این زندان در جاده دولت و در محل کانون اصلاح و تربیت راه‌اندازی شده است.

 

وی به قانون جدید در خصوص خرید خدمت فراریان 8 سال به بالا اشاره کرد و افزود: این افراد می‌توانند برای خرید خدمت به صورت نقد و اقساز تا پایان سال 95 اقدام کنند.

 

خرید خدمت نقد و اقساط فراریان بالای 8 سال

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح تصریح کرد: افرادی که زیر 8 سال فرار از خدمت دارند مشمول این طرح نمی‌شوند و باید نسبت به معرفی خود اقدام کنند.

 

وی همچنین به نسبته شدن پرونده شلیک خمپاره در سپاهانشهر که سال گذشته اتفاق افتاده بود اشاره کرد و افزود: حکم برای خاطیان این پرونده صادر شده ولی طبق قانون مجاز به اعلام حکم نیستیم.

 

مهرانفر با اشاره به اینکه ما به صورت 24 ساعته آماده شنیدن انتقادات و پیشنهادات مردم و همچنین ثبت شکایات انها از نیروهای مسلح استان اصفهان هستیم،  اضافه کرد: عموم مردم جامعه می‌توانند در صورت ارائه هر گونه انتقاد و پیشنهاد و یا اعلام جرم نیروهای مسلح با شماره‌های 3500110،  35001118،35001119، 36201860 الی 68 و یا شماره تلفن همراه 09131131709 تماس حاصل فرمایند.

 

کد خبر 553405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha