برگزاری دوره آموزشی « بینش مطهر» به همت کانون تخصصی آموزش

خبرگزاری شبستان: دوره آموزشی تابستانه « بینش مطهر» با محوریت آثار شهید مطهری به همت کانون تخصصی آموزش یزد برگزار می شود.

محمد باقر پارسائیان، مسئول کانون تخصصی آموزش با اشاره به برگزاری دوره آموزشی « اندیشه مطهر» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، گفت: این دوره با محوریت آثار شهید مطهری به همت کانون تخصصی آموزش در یزد برگزار می شود.

 

وی افزود: این دوره آموزشی با هدف  ایجاد نظام فکری و بسترسازی اولیه اعتقادی بر مبنای تعالیم الهی و اسلام ناب محمدی، بسط و گسترش اندیشه اسلامی در سطح جامعه داخلی و خارجی و اشاعه تفکر ناب اسلامی ‌به دیگر مراکز علمی، فرهنگی خصوصا ‌پایگاه‌ها و کانون‌های فرهنگی، ارائه الگویی از جامعیت تعالیم اسلامی در مواجهه با افراط و تفریط‌های ویرانگر در حیطه‌های شناختی،‌گرایشی و رفتاری با پردازش ابعاد مختلف سیره شهید مطهری برگزار می شود.

 

مسئول کانون تخصصی آموزش خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی نیاز به ارائه اندیشه های اسلامی و تعالیم ناب انبیا (ع) دارد که می توان از طریق ارائه اندیشه های شهید مطهری در قالب دوره های آموزشی به این هدف رسید.

 

پارسائیان تصریح کرد: این طرح به صورت های فشرده و عادی برگزار می شود که به منظور زمینه‌سازی جهت بهره‌مندی عالمانه و محققانه از قرآن کریم و روایات اهل بیت، زمینه‌سازی مناسب برای ورود مؤثر به مباحث و نظرات دیگر اندیشمندان اسلامی، تقویت استقلال فکری اسلامی و افزایش توان تفکر، نقادی، مطالعه و کتابخوانی، شخصیت‌سازی و ایجاد ثبات روحی و شخصیتی در مسیر تعبد عقلانی و الگودهی علمی ـ دینی، آشنایی با مبانی فکری نظام جمهوری اسلامی و نظام‌سازی فکری برای حاکمیت اسلامی و جامعه آرمانی مهدوی، پاسخگویی به سؤالات و شبهات اعتقادی جامعه و جوانان برای جلوگیری از پیدایش لغزش و انحراف برگزار می شود.

 

وی در پایان افزود: پس از پایان هر کتاب از مباحث مطروحه در آن کتاب آ‌زمون گرفته شده و همچنین پس از پایان هر سطح علاوه بر آزمون هر کتاب یک آزمون پایان دوره برگزار خواهد شد که به نفرات برگزیده و افرادی که موفق به کسب امتیاز حد نصاب شده‌اند گواهینامه پایان دوره نیز اعطا می شود.

کد خبر 553954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha