بی عفتی عامل بسیاری از بیماری های اعصاب و روان و عدم اعتماد به نفس است

خبرگزاری شبستان: عضو گروه فقه و حقوق اسلامی دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه بسیاری از بیماری‌های اجتماعی جامعه ما نشأت گرفته از بی‌عفتی بوده است، گفت: بی عفتی سبب از بین رفتن اعتماد به نفس نیز می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، فائزه عظیم زاده اردبیلی، عضو گروه فقه و حقوق اسلامی دانشگاه امام صادق(ع) شب گذشته 7 تیرماه در نشست عفاف و حجاب از دیدگاه عقل و اخلاق که در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن برگزار شد، با اشاره به اینکه از دیدگاه قرآن انسان عفیف با قدرت خود توانایی کنترل رفتارهایش را دارد، اظهار داشت: این رفتار می‌تواند در قالب کردار، گفتار، حجاب و عفاف متبلور شود.

 وی با اشاره به اینکه موضوع حجاب در برگیرنده همه فضای عفاف نمی‌شود بلکه قسمتی از آن را پوشش می‌دهد، تصریح کرد: بدین ترتیب باید گفت هرکسی که فقط بخشی از عفاف را داشته باشد، دچار نقص است و این مقدار کافی نیست.

 عظیم‌زاده با بیان اینکه افراد فمینیسم ها نیز دچار انحراف هستند، افزود: رهبر این حزب آزادی زنان را در کنار گذاشتن عفت و مادری می‌بیند و در اصل نگاه زندگی پارتنری(ازدواج سفید) دارند و آزادی زنان را در این امر می‌دانند.

عضو گروه فقه و حقوق اسلامی دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به اینکه کانت، زن را یک انسان درجه دو به شمار می‌آورد، گفت: از نظر کانت، زن زمانی به رشد عقلی می‌رسد که عفیف باشد، در همین راستا افلاطون و ارسطو نیز نظری مشابه دارند، اما در دین ما امام علی(ع) عاقل‌ترین انسان را عفیف‌ترین آن می‌خواند و معتقدند که انسان عفیف به عزت دست پیدا می‌کند.

وی در پایان با بیان اینکه بسیاری از بیماری‌های اجتماعی جامعه ما نشأت گرفته از بی‌عفتی بوده است، خاطرنشان کرد: همین امر سبب از بین رفتن اعتماد به نفس نیز می‌شود و می‌توان گفت انسانی که عفت ندارد دچار انواع بیماری‌های اعصاب و روان خواهد شد.

کد خبر 554696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha