غرفه رهبر قرآنی زیباترین و پربازدیدترین غرفه نمایشگاه قرآن

خبرگزاری شبستان: غرفه رهبر قرآنی مجموعه‌ای از فعالیت های قرآنی مقام معظم رهبری از دوران کودکی تا زمان حال را در نمایشگاه قرآن به نمایش گذاشت که با استقبال بازدیدکنندگان مواجه شد و در انتها نیز به عنوان غرفه برتر بخش موسسات و نهادهای قرآنی تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار سرویس قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، در نمایشگاه امسال یکی از زیباترین و پربازدیدترین غرفه‌ها غرفه "رهبر قرآنی" بود که با استقبال خوب مردم مواجه شد، این غرفه مجموعه‌ای از فعالیت های قرآنی مقام معظم رهبری را از دوران کودکی تا زمان حال به نمایش گذاشته بود.

در قسمت ورودی این غرفه با بخش قرآن‌های اهدایی به مقام معظم رهبری مواجه می‌شدیم که رهبر انقلاب در هرکدام از آنها یک دست نوشته‌ای را به رسم یادگار نوشته و آنها را به خانواده شهدا اهدا کرده است، در این غرفه نمونه قرآن‌های اهدایی به خانواده‌های شهید سجادیان، کاوسی‌فر، رضایی نژاد و صیادشیرازی به نمایش درآمده بود.

همچنین از جمله قرآن‌های اهدایی رهبری می توان به قرآن اهدایی به آرمیتا رضایی‌نژاد به مناسبت جشن تکلیفش اشاره کرد، در همین راستا قرآن اهدایی به خانواده شهیدان جوادنیا در فاصله سال‌های 63 تا 92 با سی سال اختلاف نیز جالب توجه بود.

در ادامه با بخش قرآن‌های اهدایی به مقام معظم رهبری آشنا می‌شدیم که نمونه‌ از آن قرآن اهدایی ضیاءالحق نخست‌وزیر پیشین پاکستان به رهبری انقلاب بود که در آن شاهد 5 دست نوشته هستیم که پس از هر بار ختم بخشی از قرآن، مقام معظم رهبری دست نوشته‌ای را در مضمون سوره خاص نوشته است و این قرآن نیز از سوی رهبر معظم انقلاب به خانواده مرحوم تسویه‌چی از قاریان خوب کشور پس از درگذشت ایشان اهدا شده بود.

پس از بخش قرآن‌های اهدایی، به سراغ جلسات قرآنی رهبری در ماه رمضان از سالهای قبل از انقلاب تا به امروز در این بخش می رویم، نکته قابل توجه در این بخش دیدار مقام معظم رهبری از خانوادههای شهداست، در این بخش ماکت طراحی شده جلسات اصول عقاید مقام معظم رهبری به همراه وسایل ضبط استاد سیدمرتضی سادات فاطمی که تمام این برنامه‌ها را پوشش می‌دادند و تریبون سخنرانی آیت‌الله خامنه‌ای به معرض نمایش گذاشته شده بود. در کلاس‌های قرآنی مقام معظم رهبری عده‌ای از مخاطبین به یادداشت نویسی از سخنرانی رهبری اقدام نموده که تمام این جلسات توسط نیروهای ساواک شناسایی شده و  آیت الله خامنه‌ای را روانه زندان می‌کنند، رهبری انقلاب پس از آزادسازی از زندان ساواک این دست نوشته‌ها را در قالب یک کتاب به نام«طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» به نام مستعار به چاپ می‌رسانند.

در بخش دیگر غرفه با قرآن اهدایی مادر شهید مرتضی ابراهیم‌آبادی روبرو می‌شدیم، این قرآن آغشته به خون از سوی مادر شهید به مقام معظم رهبری اهدا میشود.

یکی از بخش‌های جالب این غرفه نامه‌هایی است که حاوی سوالات مختلف از رهبری است که پاسخ هرکدام از آنها را با ظرافت خاصی پاسخ داده‌اند، در کنار این بخش قرآنی نستعلیق وجود دارد که از سوی خانم مقصودی با تقریظ رهبر معظم انقلاب بر مصحف شریف به نمایش درآمده بود.

نامه اهالی قرآن در ایام فتنه سال 88 و اعلام آمادگی آنها برای جهاد از دیگر اسناد به نمایش درآمده در غرفه بود که این نامه به امضای اغلب فعالان قرآن کشور رسیده و حضرت آقا هم در یادداشتی از آن تقدیر کرده‌اند.

کد خبر 554905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha