راه اندازی پژوهشکده تقریب مذاهب در بیرجند/ قدس شریف آرمان مشترک تمام مسلمین است

خبرگزاری شبستان: معاون امور اجرایی و برنامه‌ریزی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از راه اندازی پژوهشکده تقریب مذاهب در دانشگاه بیرجند خبر داد و گفت: حزب الله در جهت آرمان قدس شریف حرکت می‌کند و این آرمان مشترک تمام مسلمین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، محمد رضا گلرو شب گذشته ( 9 تیر) در آستانه روز جهانی قدس و در نشست مشترک علما و اندیشمندان اهل تشیع و تسنن استان، اظهار کرد: موقعیت کنونی شرایط بسیار تاریخی و حساس برای جهان اسلام است و پدیده‌های شوم مانند گروه های تکفیری در جای جای جهان اسلام در حال ایفای نقش خود برای استکبار جهانی و صهیونیسم هستند.

 

وی با اشاره به اینکه آمریکا تنها کشوری است که از جنگ درونی میان جهان اسلام و مسلمانان بهره حداکثری می‌برد، افزود: امروز دعوای بین دو مذهب خاص در جهان اسلام مطرح نیست و اتفاتی که در سوریه و یمن و کشورهای اسلامی شاهد آن هستیم مخاطب این جنگ‌ها تمام مسلمانان (تشیع و اهل تسنن) هستند.

 

معاون امور اجرایی و برنامه‌ریزی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: نقشه ای که استکبار جهانی طراحی کرده برای اصل و پایه اسلام است و مهم نیست مذهب ما چیست و از کدام فرقه هستیم وقتی مفتخریم نام اسلام بر پیشانی ما است استکبار جهانی تحمل دیدن ما را ندارد.

 

گلرو با بیان اینکه ساده انگاری است که فکر کنیم بخشی از جهان اسلام مورد پذیرش استکبار است و بخش دیگری نه، تصریح کرد: دست آل سعود بیش از پیش آشکار می‌شود و به راحتی حرف از ارتباط با اسرائیل و حل مسائل خود با آنان را مطرح می‌کند.

 

به گفته وی امروز همه آگاه هستیم که دشمن اسلام را نمی‌خواهد و وحدت مسلمانان را هدف گرفته و نقشه برای این امر کشیده است و قطعاً با نبود وحدت اثر از اسلامی باقی نخواهد ماند.

 

معاون امور اجرایی و برنامه‌ریزی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه استراتژی کنونی مجمع؛ میدانی کردن تقریب است، تصریح کرد: در این راستا برای معرفی مسئله تقریب در بین اقشار مختلف جامعه شروع به فعالیت کرده‌ایم.

 

گلرو با بیان اینکه مستندی از همزیستی علمای شیعه و سنی در استان‌های کشور تهیه و توزیع شده، گفت: خراسان جنوبی همیشه در موضوع وحدت مثال‌زدنی بوده و باید کمک شود تا بتوانیم در سایر اقشار جامعه فعالیت‌های خوبی انجام دهیم.

 

وی از راه اندازی پژوهشکده تقریب مذاهب در دانشگاه بیرجند با همکاری پژوهشگاه مطالعات تقریبی مذاهب وابسته به مجمع جهانی تقریب مذاهب خبر داد و افزود: امیدواریم این مهم در استان فرصتی برای ارائه نمونه بهتری از وحدت اسلامی به جهان باشد.

 

معاون امور اجرایی و برنامه‌ریزی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی دعوت کرد امسال با جدیت و همبستگی بخاطر توطئه‌های بیشتری که علیه اسلام و آرمان قدس توسط استکبار جهانی انجام شده دست در دست با حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس حماسه دیگری برای اسلام ایجاد کنیم.

 

وی ادامه داد: استکبار در کشور ما با طرح موضوع حمایت یا عدم حمایت از حزب الله لبنان تلاش دارد، اختلاف ایجاد کند و همه می‌دانیم که حزب الله در جهت آرمان قدس شریف حرکت می‌کند و این آرمان مشترک تمام مسلمین است.

 

 

کد خبر 555107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha