هنرمندان در تولید آثار به «ارتباط گیری اثر با مخاطب» توجه کنند

خبرگزاری شبستان: داور پنجمین جشنواره نقاشیخط و حروف نگاری رضوی گفت: ارتباط گیری با مخاطب عام مهمترین شاخصه یک اثر خوب برای ارائه جشنواره نقاشیخط و حروف نگاری رضوی است.

مسعود نجابتی در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهارداشت: بدون شک بیان یک موضوع مهم از طریق خلق یک اثر هنری، تاثیر و ماندگاری بیشتری بر اذهان می گذارد.

 

وی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی نقاشیخط و حروف نگاری رضوی در استان خراسان جنوبی افزود: لازمه تاثیرگذاری جشنواره ها، «استمرار» در برگزاری سالانه و تلاش برای تولید آثار فاخر است که این مهم در جشنواره رضوی به خوبی محقق شده است.

 

عضو انجمن گرافیست های ایران افزود: بدون شک جشنواره رضوی که در بخش های مختلف برگزار می شود تاثیرگذاری خود را به تدریج و در درازمدت به خوبی نشان خواهد داد.

 

وی با بیان اینکه هنرمندان به جشنواره رضوی باید با دیدی متفاوت از دیگر جشنواره ها نگاه کنند‌، گفت: امتیاز آثار ارائه شده در جشنواره های جهانی به دلیل غیرمتعارف بودن آن است اما در جشنواره رضوی باید علاوه بر دقت بر روی تکنیک، روش و اجرای آثارتولید شده در کنار خلاقیت، به «مخاطب» نیز توجه داشته باشد.

 

نجابتی به هنرمندانی که قصد شرکت در جشنواره نقاشیخط و حروف نگاری رضوی دارند، توصیه کرد: علاوه براینکه آثار شما باید در خلاقیت و نوآوری،‌حرف تازه ای داشته باشد باید بتواند با مردم و جامعه ارتباط برقرار کند که برای تحقق این مهم هنرمندان باید در حین تولید یک اثر هنری، مخاطبان خود را درنظر داشته باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: هنرمندان تولیدکننده آثار هنری برای جشنواره رضوی باید دقت کنند از آنجایی که آثار تولید شده در نهایت قرار است با مردم زندگی کنند و مردم درباره آنها قضاوت کنند، از جامعه و مردم دور نباشند.

 

وی ارتباط گیری با مخاطب عام را مهمترین شاخصه یک اثر خوب برای ارائه در جشنواره نقاشیخط و حروف نگاری رضوی اعلام کرد و افزود: برگزاری جشنواره رضوی در تمامی استان ها،‌فرصت شکوفایی و رشد به هنرمندان استانها را برای دیده شدن و تولید آثار خوب می دهد و از سویی دیگر از متمرکز شدن جشنواره ها در کلان شهرها جلوگیری کرده است

 

این عضو انجمن گرافیست های ایران، در سال ١٣٧٨ در رشته گرافیک مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه هنر فارغ التحصیل شد.

 

نجابتی، عضو انجمن خوشنویسان ایران است و عمده فعالیت های او در زمینه های زیر انجام شده است:

 

طراح گرافیک و مسئول واحد انتشارات دفتر روابط عمومی متروی تهران، طراح گرافیک مسجد جمکران، تدریس گرافیک و تایپوگرافی، دریافت دیپلم افتخار اولین جشنواره خوشنویسی جهان اسلام، بخش کاربردهای خط در گرافیک، دریافت لوح تقدیر نمایشگاه کتابت بسم الله.

 

علاوه براین این هنرمند، عضو هیئت انتخاب وداوری پوستر های نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ١٣٨٢، جشنواره خبر و برنامه های تلویزیونی صدا و سیما، نمایشگاه نشانه های اصفهان (موزه هنرهای معاصر اصفهان)١٣٨٣، نمایشگاه پوستر عاشورا (حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی تهران) ١٣٨٤ ، اولین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان استان قم ١٣٨٤ ، اولین نمایشگاه دوسالانه تایپوگرافی پوستر (اسماء الحسنی) ، ١٣٨٤ و بخش تایپوگرافی جشنواره مقاومت ١٣٨٥ بوده است.

 

صفحه آرایی، شرکت در نمایشگاه گروهی پوستر نسل چهار، عضویت در انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، مدیر هنری و طراح گرافیک تابلوهای اطلاع رسانی شرکت قطارهای مسافرتی رجا، مدیر هنری و طراح گرافیک انتشارات نبوی، طراح گرافیک نشر و تألیف کتاب خط در گرافیک برای آموزش طراحی فونت "پرشیا" برای شرکت "بیت الکریم" در آمریکا، اولین نمایشگاه پوسترهای تجربی، دریافت جایزه دوم بخش سایر آثار گرافیک از هفتمین نمایشگاه دوسالانه طراحان گرافیک ایران، نمایشگاه تصویری از آسمان به مناسبت سال امام علی(ع)، طراح گرافیک نشر نی، طراح گرافیک و مدیر هنری کتاب‌های بزرگسالان نشر افق، طراح گرافیک اولین جشنواره تولیدات معارفی صدا و سیما نیز در کارنامه فعالیت های نجابتی دیده می شوند.

 

 

 

کد خبر 555702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha