همایش بزرگ خانوادگی عفاف و حجاب در میدان آزادی تهران برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مسئول برگزاری همایش بزرگ عفاف و حجاب با بیان اینکه بحث عفاف و حجاب مسئله ای زنانه نیست بلکه دراین موضوع، خانواده دخیل می باشد گفت: ستادی متشکل از نهادهای مردمی فعال در این موضوع تشکیل شده و دعوت کرد تا تجمع خانوادگی برگزار شود.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، همایش بزرگ عفاف و حجاب دوشنبه هفته آینده، 21 تیر ماه از ساعت 18 همزمان با روز ملی عفاف و حجاب در میدان آزادی تهران برگزار خواهد شد.

عباسی مسئول برگزاری این همایش درخصوص مراسم مذکور به خبرنگار شبستان گفت: 21 تیر روزی است که مردم باحضور در مسجد گوهرشاد، اعتراض خود را به سیاستهای رضاخان درمورد عفاف و حجاب اعلام کردند و این تحصن، موجب شهادت معترضین گردید.

مسئول برگزاری همایش بزرگ عفاف و حجاب افزود: امسال برای اولین بار با ایجاد ستادی متشکل از نهادهای مردمی که در موضوع عفاف و حجاب فعال می باشد، دعوت حاصل شد تا تجمعی به صورت خانوادگی  برگزارکنند.

این فعال حقوق زنان با اشاره به اهداف برگزاری این همایش گفت: هدف ما از برگزاری این گردهمایی علاوه بر پاسداشت روز ملی عفاف و حجاب و شهدای واقعه مسجد گوهرشاد، تکریم عفاف و حجاب می باشد.

عباسی در پاسخ به این سئوال که چرا همایش به صورت خانوادگی برگزار خواهد شد گفت: بحث عفاف و حجاب مسئله ای زنانه نیست بلکه دراین موضوع، خانواده دخیل می باشد و زنان و مردان هر 2 درآن نقش آفرین هستند؛ اگر به این موضوع دقت کافی شود، آن وقت درحجاب زنان تاثیر گذار خواهد بود.

وی ادامه داد: همایش هفته آینده، متشکل از گروه های مردم نهادی که در طول سال در سطح شهر، مساجد و سرای محلات، فعالیت های متنوعی انجام داده اند می باشد که می توانند نتیجه برنامه های یک سال اخیر خود را در زمینه حجاب و عفاف مشاهده نمایند.

عباسی در خصوص اعلام برنامه های دیگر همایش ابراز داشت: در جریان این مراسم برنامه های شاد و متنوع، حضور افراد شاخص و فعال  در زمینه عفاف و حجاب، شعرخوانی، غرفه های فرهنگی و تشویق کودکان به بحث حجاب را شاهد خواهیم بود.

مسئول برگزاری این همایش در پایان از کلیه آحاد جامعه دعوت نمود تا در این گردهمایی شرکت نمایند.

کد خبر 556307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha