عفاف و حجاب تاثيرگذار در توسعه/برگزاري نمايشگاه پوشش ايراني اسلامي در مازندران

خبرگزاری شبستان: مدير كل امور بانوان و خانواده استانداري مازندران، عفاف و حجاب را تاثيرگذار در توسعه كشور دانست و از برگزاري نمايشگاه پوشش ايراني اسلامي در استان خبر داد.

مريم جمشيدي، مدير كل امور بانوان و خانواده استانداري مازندران، امروز (19 تير) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري شبستان در ساري درباره هفته عفاف و حجاب، گفت: از جمله مباحث عمده و مهمي كه تمام اشخاص بايد به آن توجه داشته باشند، مسئله عفاف و حجاب است.

 

وي افزود: برگزاري نمايشگاه پوشش ايراني اسلامي در شهرهاي بابل، آمل، رامسر، نوشهر و ساري از جمله برنامه هاي اين دفتر جهت گسترش و ترويج عفاف و حجاب است.

 

جمشيدي با تاكيد بر توجه به طراحان عفاف و حجاب، اظهار كرد: بحث حجاب فقط كار يك دفتر و نهاد نيست بلكه مي طلبد تا نهادهاي فرهنگي، برنامه هاي بيشتري داشته باشند چرا كه با حفظ حجاب، عفاف هم مي آيد.

 

وي بيان كرد: گردهمايي با موضوع «عفاف و حجاب» و گفتمان هاي براي جوانان با اين محوريت از ديگر برنامه هاي دفتر امور بانوان و خانواده استانداري مازندران در اين هفته است.

 

جمشيدي ابراز كرد: بي ترديد، توسعه از فرهنگ آغاز مي شود كه فرهنگ، انگاره هاي مذهبي، اجتماعي و ... را در خود دارد و عفاف و حجاب را نيز در بر مي گيرد.

 

وي با اشاره به اينكه توجه به اين موارد مهم و انجام آنها به شكل سالم به اهداف سياسي، اقتصادي و اجتماعي مي رسد، گفت: هفته عفاف و حجاب فقط براي زنان و مربوط به يك روز و هفته نمي شود بلكه رعايت آن شامل مردان نيز است و در طول سال بايد به اين مقوله مهم، توجه داشت.

 

جمشيدي اظهار كرد: متاسفانه هجوم فرهنگي در سال هاي اخير به پيكره جامعه مي طلبد تا آسيب ها در عدم توجه لازم به اين مهم و رعايت درست و كامل عفاف و حجاب در دستور كار قرار گيرد.

 

وي بيان كرد: برگزاري نمايشگاه هايي با موضوع «عفاف و حجاب» در سراسر استان، موجب ايجاد موج و جريان سازي مي شود.

 

جمشيدي ابراز كرد: جاانداختن حجاب مطابق با زمان و توجه به اين مقوله را طراحان لباس در كار خود دارند كه بايد موجب گسترش و نهادينه شدن آن در استان و حتي خارج از استان بود.

 

به گزارش شبستان، 21 تير مصادف با قيام خونين مسجد گوهرشاد مشهد عليه كشف حجاب در سال 1314 به دستور رضاخان به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاري شده است.

کد خبر 556932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha