کانون های تخصصی باید به عنوان پایگاه های ویژه اوقات فراغت معرفی شوند

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون های مساجد کشور با اشاره به اینکه همه ظرفیت ها و همه پتانسیل ها را به سمت اوقات فراغت سوق دهیم، گفت: کانون های تخصصی باید به عنوان پایگاه های ویژه اوقات فراغت معرفی شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، مرتضی طاهریان، معاون هنری ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور امروز (19تیر) در جلسه هماهنگی ستاد اوقات فراغت فارس با اشاره به اینکه همه ظرفیت ها و همه پتانسیل ها را به سمت اوقات فراغت سوق دهیم، گفت: کانون های تخصصی باید به عنوان پایگاه های ویژه اوقات فراغت معرفی شوند.

 

وی با تاکید بر اینکه کانون های تخصصی هرکدام یک رشته تخصصی دارند که باید به عنوان پایلوت در حوزه های خود باشند، اظهار داشت: خبرگزاری شبستان می تواند تولیدات خوبی در خصوص اوقات فراغت داشته باشد.

 

این مقام مسئول با یادآوری این مطلب که استان ها در تنظیم صورتجلسات استانی نیم نگاهی به مصوبات ستاد مرکزی که به استان ها ابلاغ شده است، داشته باشند، یادآور شد: مجموع این مسائل باعث می شود تا با بودجه حداقلی به ظرفیت حداکثری برسیم.

 

وی، طرح «تلاوت نور» را طرحی موثر در جذب جوانان و نوجوانان دانست و تاکید کرد: باید برای اثرگذاری این طرح برنامه ریزی شود.

 

طاهریان با تاکید بر اینکه باید به این باور برسیم که اجرای نظام نامه باعث می شود با سازماندهی بهتری حرکت کنیم، اظهار داشت: اعتبارات کانون ها محدود است و با محدودیت های اعتباری ما آشنا هستند اما مهمترین توقع آنان تسهیل سازی برای استفاده آنان از ظرفیت های موجود در کشور و استان است.

 

این مقام مسئول، بازدید از کانون ها امری مهم دانست و یادآور شد: بهترین وقت این بازدید ها تابستان است چرا که تابستان عیاری برای سنجش فعالیت های کانونی است و می توان با ظرفیت کانون ها بیش از پیش آشنا شد.

 

طاهریان با تاکید بر اینکه نگهداری نیروهای موجود و سپس جذب نیروهای جدید، 2 حوزه مهم است که ستاد عالی کانون های مساجد در اوقات فراغت در نظر دارد، اضافه کرد: نگهداری نیروها و جذب نیروهای جدید باید به موازات یکدیگر انجام شود و همه داشته های ستاد عالی در خدمت اوقات فراغت قرار بگیرد.

 

این گزارش می افزاید در ادامه، علیرضا فیض آبادی فراهانی، سرپرست اداره فرهنگی ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور نیز از برگزاری دومین جشنواره عکس «آسمانی ها» در شهرکرد خبر داد و گفت: اعضای کانون های مساجد در این جشنواره شرکت کنند.

 

بر اساس این گزارش در پایان، رضا باقری، سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد فارس پیشنهاد برگزاری مراسم اختتامیه طرح «آسمانی ها» کشور به میزبانی شیراز را ارائه کرد و گفت: باید دستگاه ها و مدیران برتر در مراسم اختتامیه معرفی شوند.

 

 

کد خبر 557141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha