حل مشکلات فرهنگی نیاز به همکاری دارد

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: برای حل مشکلات فرهنگی باید همگی دست به دست هم دهیم و از جزیره ای کار کردن خودداری کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، معصومه حکیمیان، معاون فرهنگی سازمان بسبج جامعه زنان کشور، شب گذشته (20 تیر) در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن هفته عفاف و حجاب گفت: تا سال گذشته روز عفاف و حجاب در کشور داشتیم تا این که سال گذشته با تصویب و ابلاغ وزارت کشور این روز به هفته عفاف و حجاب تغییر کرد. خوشبختانه امسال برنامه ریزی های خوبی شده و سازمان های مردم نهاد خیلی قوی وارد شدند.

 

وی افزود: طبق دستور وزارت کشور قرار شد برنامه های امسال به صورت موضوع محور باشد از همین روی عناوین روز به استان ها ابلاغ شد تا برنامه های خود را اجرایی کنند.

 

حکیمیان با اشاره به سالگرد حادثه مسجد گوهرشاد، بیان کرد: 21 تیر ماه سالروزه حادثه مسجد گوهرشاد است که در آن بیش از 4هزار نفر به شهادت  رسیدند. ملت ایران ثابت کرد داشته هایش را به راحتی در اختیار دشمن نخواهد گذاشت.

 

وی گفت: هدف از برگزاری برنامه های این هفته تاکید بر این است که حفظ عفاف و حجاب مساوی با حفظ خانواده خواهد بود و زمانی که جامعه دچار ولنگاری شود نخستین تیر آن به سمت خانواده شلیک می شود.

 

معاون فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه مشکلات فرهنگی زیادی در جامعه وجود دارد، اظهار کرد: حل مشکلات فرهنگی تنها با همکاری سایر بخش ها امکان پذیر است و باید دست به دست هم بدهیم تا آبادنی فرهنگی رقم بخورد.

 

وی با بیان اینکه نباید از مجلس و دستگاه های دولتی انتظار اصلاح فضای فرهنگی جامعه داشته باشیم، گفت: اگر منتظر این باشیم که مجلس، وزارت خانه ها و دستگاه ها بخواهند فضای فرهنگی را اصلاح کنند به هیچ جا نخواهیم رسید. آنها تنها کارشان تصحیل مسیر تلاش مردم است.

 

حکیمیان تصریح کرد: در این شرایط بهترین کار سازمان بسیج ایجاد انگیزه حفظ فرهنگ و آبادانی فرهنگی است.

 

وی با بیان اینکه دو طیف به فرهنگ آسیب می رسانند، گفت: اینها یا خائن و یا کودن هستنند و معتقدم  تعداد نادانان آسیب رسان بیشتر از خائنان آسیب رسان است.

 

حکیمیان با اشاره به ضعف های طیف سازنده، اظهارداشت: طیف سازنده هماهنگی با هم ندارند و به صورت جزیره ای کار می کنند از سویی دیگر این طیف همنوا نیستند و هرکسی ساز خود را می زند به طوری صدای کارهای فرهنگی در کشور گوش نواز نیست.

 

وی با بیان اینکه دشمن وانمود می کند که دو جبهه موافق و مخالف فرهنگ عفاف و حجاب در کشور وجود دارد، افزود: این تصور اشتباه است، ما در کشور یک جبهه واحد داریم اما دشمن با خدعه تلاش می کند تا این جبهه را دو شقه کند.

 

حکیمیان گفت: نفوذ فقط در بحث سیاسی نیست بلکه بزرگترین نقطه اثرگذاری آن در مباحث فرهنگی است که دشمن تلاش می کند افکار را تغییر دهد.

 

وی با بیان اینکه عفاف و حجاب تنها برای خانم ها نیست، اظهار کرد: خداوند در سوره نور ابتدا مردان و سپس زنان را به حفظ عفاف و حجاب متذکر می شود. ما فقط برای عفت و حجاب دختران نگرانیم اما پسران را رها می کنیم و این ظلمی ست که در حق آنان می شود.

 

کد خبر 557487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha