برگزاری جشنواره های فرهنگی با مضامین دینی و قرآنی در اولویت برنامه ها

سرپرست اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی فارس برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری در گستره های بین المللی،ملی و استانی با مضامین دینی وقرآنی را اولویت برنامه ها دانست وگفت: رویکرد ما نگاه جدید به فعالیت های قرآنی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، محمدهادی فخرایی، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس شب گذشته (9 مرداد) در آیین افتتاح نمایشگاه قرآنی عروه الوثقی در شیراز با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: این نمایشگاه به همت اداره کل و با همکاری دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان، مرکز توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی، دانشگاه آزاد اسلامی، فرمانداری، معاونت اجتماعی شهرداری و ستاد اقامه نماز استان با موضوع قرآن و عترت برای چهارمین سال پیاپی برگزار می شود.


وی افزود: در نمایشگاه قرآنی عروه الوثقی غرفه هایی شامل کودک و نوجوان، کتب و نرم افزار دینی و فرهنگی، آثار قرآنی نفیس و قدیمی به همت انتشارات نوید شیراز، بسته های فرهنگی، آموزش صحافی رایگان، دانشگاهی، آثار خوشنویسی، قرائت قرآن همراه با جایزه، حجاب برتر، پاسخ به شبهات اینترنتی و مؤسسات قرآن و عترت در معرض دید عموم قرار گرفته است.


فخرایی با اشاره به برنامه های جانبی نمایشگاه نیز گفت: برپایی نشست های پژوهشی و علمی قرآنی، اجرای برنامه های فرهنگی "عصرهای قرآنی" و برگزاری مسابقات در بخش های مختلف از جمله برنامه های جانبی نمایشگاه قرآنی عروه الوثقی است.


وی با اشاره به رویکرد و نگاه جدید این اداره کل به فعالیت های قرآنی و دینی خاطرنشان کرد: برنامه ها در سه شاخه دنبال می شود که تقویت کانون های مساجد در اولین شاخه قرار دارد چرا که تا پایان سال گذشته تعداد 751 کانون در مساجد استان تأسیس شده است و تا آخر امسال نیز تعداد یکصد کانون اضافه می شود.


سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از تأسیس کانون های مساجد به عنوان یک حرکت عظیم فرهنگی یاد کرد و اظهار داشت: فعالیت کانون های مساجد می تواند تاثیر سترگی در عرصه فعالیت های فرهنگی و قرآنی داشته باشد.


فخرایی از صدور پروانه تأسیس جهت 40 مؤسسه قرآنی در سراسر استان فارس به عنوان شاخه دوم فعالیت ها ذکر کرد و گفت: در شاخه سوم برنامه ها، اجرای فعالیت های شاخص فرهنگی و هنری جای دارد که برگزاری کنگره نسخ نویس جهان اسلام میرزا احمد نی ریزی، جشنواره هنر های تجسمی امام رضا (ع) و همچنین جشنواره ملی ادبی "شعر انتظار" از آن جمله است.


وی خاطرنشان کرد: برنامه هایی نیز با موضوع غدیر، مهدویت، مادر و حضرت زهرا (س) برگزار می شود که تلاش هایی قابل توجه است اما آن چیزی که توقع وزارت ارشاد و این اداره کل باشد، نیست که امید است گام های مؤثری در جهت ترویج و اشاعه فرهنگ غنی اسلام و قرآن برداریم.


فخرایی در ادامه از برگزاری همایش "رمضانیه" در استان فارس خبر داد و گفت: این همایش شامل برگزاری نمایش های خیابانی با موضوع قصص قرآن و معرفی شخصیت امام علی(ع)، پرده خوانی، سوگواره شهادت امیرالمؤمنین(ع)، اجرای سومین مشق شب قدر در حرم حضرت شاهچراغ(ع) و برپایی نمایشگاه تجسمی قرآنی است.


پایان پیام/
 

کد خبر 55825

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha