سی و هشتمین همایش ملی معاونان توانبخشی سازمان بهزیستی در اردبیل برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مدیر کل سازمان بهزیستی استان اردبیل از برگزاری سی و هشتمین همایش ملی معاونان توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در اردبیل خبر داد و گفت: این همایش روزهای دوم و سوم شهریورماه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، بهزاد ستاری، مدیر سازمان بهزیستی استان اردبیل امروز (24 تیرماه) در جلسه پرسش و پاسخ با خبرنگاران گفت: سی و هشتمین همایش ملی معاونان توانبخشی سازمان بهزیستی با حضور معاون وزیر و ریاست سازمان بهزیستی کشور طی روزهای دوم و سوم شهریورماه در اردبیل برگزار می شود.

 

وی با گرامیداشت هفته بهزیستی و شعار این هفته «ایرانی با نشاط با بهتر زیستن»، افزود: برای کاهش آمار معلولیت در استان اردبیل برنامه ها و طرح های خوبی تدوین کرده ایم که طرح های غربالگری بینایی و شنوایی، مشاوره ژنتیک قبل ازدواج و ورود به آسیب های اجتماعی از جمله آنها است.

 

ستاری رشد 33 درصدی در غربالگری شنوایی نسبت به سال 93 را یادآور شد و افزود: آمار 56 درصدی در سال 93 به 87 درصد در سال 94 ارتقا یافته بود که به همین خاطر رتبه هشتم را در بین استان های کشور کسب کردیم.

 

مدیر کل بهزیستی استان با اشاره به اقدام های صورت گرفته در حوزه غربالگری بینایی و کسب رتبه چهارم بهزیستی استان در بین استان های دیگر، بیان داشت: در سال 93 آمار طرح غربال گری این سازمان 83 درصد بود که در سال 94 به 85 درصد ارتقا یافته بود که در این حوزه نیز رشد 2 درصدی را شاهد بودیم.

 

این مقام مسئول بحث آسیب های اجتماعی و ورود مطلوب بهزیستی به این مسئله را یادآور شد و تدوین نقشه پنج ساله پیشگیری از اعتیاد، برگزاری همایش پیشگیری از خشونت خانگی، گسترش و توسعه برنامه مشاوره ژنتیک، ارائه مشاوره های روان شناختی و اجرا و پایش نقشه پنج ساله را اقدام های صورت گرفته در این حوزه بیان کرد.

 

طرح پایلوت «مدیریت مورد» در استان اردبیل اجرا می شود

ستاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت ارتقای خدمات مددکاری اجتماعی در استان، تصریح کرد: طرح پایلوتی در این حوزه با عنوان «مدیریت مورد» در پنج شهر کشور اجرا می شود که استان اردبیل نیز یکی از آنها است و گفتنی است که اجرای این طرح در اردبیل نیز شروع شده است.

 

مدیر کل بهزیستی استان در پایان سخنان خود به پروژه های عمرانی این سازمان نیز اشاره و خاطر نشان کرد: ساختمان اورژانس اجتماعی با پیشرفت 70 درصدی، ساختمان مرکز توانبخشی حضرت ابوالفضل (علیه السلام) با پیشرفت 75 درصدی، ساختمان مرکز نگهداری شهید فیاض بخش مشگین شهر و حضرت ابوالفضل (علیه السلام) گرمی پروژه های در حال تکمیل این سازمان هستند.

 

کد خبر 558511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha