ترویج حجاب و پوشش اسلامی نبازمند فرهنگ سازی است

خبرگزاری شبستان:امام جمعه قنوات قم با اشاره به مسئله عفاف و حجاب گفت:ترویج حجاب و پوشش اسلامی نبازمند فرهنگ سازی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام عادلپور در نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته شهر قنوات به تفسیر آیه 75 سوره مبارکه یونس پرداخت و گفت: در هر عصر و زمانی مستکبران در مقابل انبیاء و اولیاء خدا قرار داشته اند.


وی اظهار داشت: هر یک از انبیاء دارای مخالفانی بوده اند که همگی سران استکبار و طواغیت بوده اند و خصلت استکبار این بوده است که هیچ گاه مؤمن به آیات خدا نبوده اند.


امام جمعه قنوات گفت: تلاش استکبار همواره بر این بوده است که بر دلهای ملتها مهر بزند. خداوند در این آیه می فرماید: ما موسی و هارون را با آیاتمان به سوی فرعون و اشراف او فرستادیم اما آنان تکبر کرده و تبهکار بودند.
وی ادامه داد: در زمان کنونی نیز مستکبرین عالم از پذیرش حق استنکاف دارند. مراد از ملأ در آیه شریفه چهره های چشم پرکن مانند کاخ نشینان و درباریان است که امروز نمونه کامل آنها آمریکا و اسرائیل است که اطرافیان فرعون محسوب می شوند.


خطیب جمعه شهرقنوات به فریضه امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرده گفت: امروز با گذشت 37 سال از انقلاب اسلامی همچنان در برپا داشتن این فریضه نتوانسته ایم کامل عمل کنیم.
حجت الاسلام عادلپور ابراز داشت: حقیقت این فریضه این است که امر به معروف و نهی از منکر گناهکاران را به تدبر و اندیشه در خطای خویش وامی دارد. در انجام این فریضه باید برنامه ریزی داشت و حساب شده عمل کرد.
وی گفت: مسئله نظارت بر انجام فریضه امر به معروف مانند توپ فوتبال شده است و هر کدام از نهادها و مسئولین به دیگری پاس می دهد. در منکر فیش های نجومی آن طور که باید برخورد نشد و همینهاست که مردم را از انقلاب و اسلام ناامید می کند.


امام جمعه قنوات در ادامه به مسئله عفاف و حجاب اشاره کردند و گفت: در این باره زیاد گفته شده و نوشته شده است اما هیچ گاه دلسوزانه چارچوب و شکل مشخصی برای حجاب و پوشش اسلامی مشخص نشده است. طراحی مد لباس باید به گونه ای باشد که با فلسفه حجاب و پوشش هماهنگ باشد و قدرت انتخاب به مردم داده شود و تنها اکتفا به برخورد با بی حجابی کافی نیست بلکه باید مجموعه ای از فعالیتهای اخلاقی فرهنگی و عاطفی انجام گیرد تا در این زمینه فرهنگ سازی شود.


حجت الاسلام عادلپور در ادامه به جایگاه شورای نگهبان در قانون اساسی و کلام امام و رهبری اشاره کرد و گفت: وظیفه اصلی شورای نگهبان حفظ نظام است.
وی گفت: برای آنکه به سرنوشت مشروطه دچار نشویم باید در حفظ جایگاه این شورا بپردازیم. اعضای محترم شورای نگهبان نیز باید در انجام وظایف خود تنها خدا را در نظر گرفته و در مسیر قانون و شرع حرکت کنند و ملاحظه منافع هیچ گروه و جناح سیاسی را نداشته باشد.


خطیب جمعه قنوات در ادامه ضمن اشاره به سالگرد برجام گفت: آمریکا همچنان چهار بهانه را نگه داشته است حقوق بشر، مسئله سلاح هسته ای، تروریسم و موشکهای بالستیک چهار بهانه ای است که همچنان از طریق آن ایران را با سلاح تحریم تهدید می کنند و همان حرفهای گذشته خود را تکرار می کنند.


حجت الاسلام عادلپور در پایان ضمن اشاره به سخن مقام معظم رهبری گفت: با این حال ما همچنان اهل مذاکره هستیم و اگر تعهدی به صلاح ما بود خواهیم پذیرفت اما اگر شرطی با عزت ملی ما سازگار نباشد هرگز زیر بار آن نخواهیم رفت. اختلاف ما با آمریکا مادامیکه آمریکا خوی استکباری داشته باشد برطرف نخواهد شد. ایشان این مسئله عزت و منافع ملی در همه مسائل و قراردادهای بین المللی مد نظر باشد و از حیله های دشمنان نباید غافل شد.

کد خبر 558673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha