امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد ترویج فرهنگ قرآنی هستیم

سرپرست فرمانداری شیراز با بیان اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد ترویج فرهنگ قرآنی هستیم، گفت: در واقع قرآن بهترین و مهم ترین سلاح مبارزه با جنگ نرم دشمن است که باید از کلام الهی تاسی گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، محمد بذرافشان، سرپرست فرمانداری شیراز شب گذشته (9مرداد) در آیین افتتاح چهارمین نمایشگاه قرآنی عروه الوثقی اظهار داشت: قرآن قانون تکامل بشری و بزرگ ترین کتاب تحول بشری است و ما همیشه تاسف می خوریم که بیشتر اوقات قرآن باید در مجالس ختم باشد که این اشتباه است زیرا قرآن دربردارنده امید، رسیدن به معشوق، عدالت، انصاف، ترس از عقوبت، آرامش و سکینه است.


وی خاطرنشان کرد: معتقدیم مکتب نورانی اسلام ناب محمدی و قرآن کریم به عنوان تلالو دهنده این مکتب می تواند در هدایت، تکامل و نجات بشری نقش آفرین باشد و این مکتب نورانی است که می تواند در انسجام، تحکیم بنیان و ارتقای سطح تعالی خانواده ها کمک شایانی کند.


بذرافشان وجود نمایشگاه ها و افتخارآفرینی قرآنی در همه نقاط کشور را از برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و تاکید کرد: امروز دیدن چهره نازیبا با شاخص های لاابالی گری، لجام گسیختگی و از هم گسیختگی خانواده ها در غرب به دلیل نامانوس بودن با دستورات و آیین الهی و فاصله گرفتن آنها از خداوند است.


براساس این گزارش، حجت الاسلام محی الدین طاهری، مشاور نماینده ولی فقیه در استان فارس نیز در این آیین با اشاره به آیه 103 سوره آل عمران گفت: ما اگر به اصل و ریشه خود برگردیم، تدبرمان نسبت به قران و اهل بیت (ع) بیشتر می شود زیرا قرآن انسان را به راهی محکم، قوی و استوار هدایت می کند.


وی با تاکید بر اینکه باید زیبایی های قرآن را برای نسل امروز بیان کنیم، افزود: باید زیبایی های قرآن را به مردم نشان داد زیرا این کتاب، کتاب هدایت است و هر کس به قرآن بپیوندد، هدایت می شود.


حجت الاسلام طاهری با تقدیر از برگزاری نمایشگاه قرآنی عروه الوثقی برای چهارمین سال متوالی، گفت: برپایی این نمایشگاه در مرکز شهر به توسعه فرهنگ قرآنی کمک می کند و باید نمایشگاه هایی نیز در مناطق مختلف شهر برگزار و زمینه های نشر قرآن بین جوانان فراهم شود.


لازم به ذکر است، در این آیین با حضور مشاور نماینده ولی فقیه در فارس، مشاور استاندار فارس در امور روحانیان، سیداحمدرضا دستغیب (فخرالدین) نماینده مردم شیراز در مجلس، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و سرپرست فرمانداری شیراز با اهدای لوح تقدیر از قرآن پژوهان، پیشکسوتان قرآنی، اساتید برجسته قرآن، حاملان و خادمان وحی تجلیل به عمل آمد.


پایان پیام/

کد خبر 55876

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha