پانزدهم شهریورماه آخرین مهلت ارسال آثار به سوگواره عبرات

خبرگزاری شبستان: مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین طی نشست خبری برنامه های دومین سوگواره شعر اربعین را تشریح کرد و ۱۵ شهریورماه را آخرین مهلت ارسال آثار به این سوگواره اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی، عصر امروز در نشست خبری دومین سوگواره شعر اربعین با اشاره به اینکه برای بهره گیری و ساماندهی این مراسم پرفیض معنوی ستاد مرکزی تشکیل شده که دارای کمیته های تخصصی مختلفی است، اظهار داشت: این کمیته ها شامل زیرساخت، حمل و نقل، فرهنگی و آموزشی و ... است که برای حفظ و صیانت این حرکت بزرگ تشکیل شده اند.

 

وی با اشاره به اینکه در قالب جشنواره عبرات سازوکاری ایجاد شده تا از ظرفیت اهالی قلم، شعر و ادبیات استفاده شود، افزود: اولین سوگواره عبرات سال گذشته با استقبال خوب هنرمندان برگزار شد و امسال این سوگواره در بخش شعر به دبیری آقای سیدحمیدرضا برقعه ای برگزار می شود.

 

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه شعر و ادبیات پیرامون این سنت حسنه جاودان خواهد شد، تصریح کرد: بنا داریم اصل این حرکت را به وسیله شعر به شور و شعور حسینی تبدیل کنیم.

 

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین اضافه کرد: کنگره شعر عبرات با همکاری ستاد بازسازی عتبات عالیات، معاونت فرهنگی وزارت ارشاد، موسسه جامعه المصطفی العالمیه، ستاد مرکزی اربعین، بعثه مقام معظم رهبری و کمیته فرهنگی آموزشی برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه علاقه مندان می توانند شعرهای خود را به دو زبان فارسی و عربی به این کنگره ارسال کنند، افزود: سوگواره عبرات علاوه بر موضوع شعر در زمینه های فیلم، نگارگری، سفرنامه نویسی، داستان نویسی برگزار می شود که بخش بین الملل آن توسط جامعه المصطفی مدیریت می شود.

 

بر اساس این گزارش، سیدحمیدرضا برقعی، دبیر دومین سوگواره شعر اربعین در این نشست با بیان اینکه در این جشنواره بنا داریم از ظرفیت شعر به عنوان سرمایه ملی ما ایرانیان استفاده کنیم، گفت: بنا داریم شور و زیبایی های موجود در پیاده روی اربعین را با زیبایی های شعر بیامیزیم و از دستاوردهای آن استفاده کنیم.

 

وی با بیان اینکه پیاده روی اربعین لحظه به لحظه می تواند سوژه شعر باشد، گفت: سال گذشته به عنوان داور در این بخش حضور داشتم که شاهد بودم آثار و اشعار بسیار زیبایی در این زمینه به جشنواره ارسال شد.

 

برقعی با اشاره به اینکه حرکت سیدالشهدا، قیام امام حسین (ع) و پیاده روی اربعین از جمله موضوعات این جشنواره است، گفت: علاقه مندان تا 15 شهریورماه فرصت دارند آثار خود را بدون هیچ محدودیتی در زمینه قالب های شعری به این جشنواره ارسال کنند که امسال به صورت ویژه جایزه ای برای بخش سرود و نوحه نیز در نظر گرفته شده است.

 

دبیر دومین سوگواره شعر اربعین با اشاره به اینکه اختتامیه این سوگواره روز دوم یا سوم ماه محرم برگزار می شود، خاطرنشان کرد: علاوه بر اهدای جوایز به آثار برگزیده رتبه اول بخش سرود به صورت همخوانی در پیاده روی اربعین اجرا خواهد شد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: آثار برگزیده جشنواره سال گذشته به صورت کتاب به چاپ رسید و در اختیار شاعران و علاقه مندان قرار گرفت.

 

 

کد خبر 559170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha