محورهای جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) تشریح شد

خبرگزاری شبستان: مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (علیه السلام) محورهای این جشنواره را در ۶ موضوع تشریح کرد.

سید جواد جعفری، مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (علیه السلام) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: مردم ایران اسلامی در ایام دهه کرامت افتخار دارند برنامه هایی به برکت این ایام برگزار کنند.

 

وی اظهار داشت: طبیعی است که دستگاه های اجرایی و فرهنگی برای همراهی با مردم بخشی از برنامه ها را برعهده می گیرند تا با بزرگداشت دهه کرامت، همپای مردم تلاش خود را به منصه ظهور برسانند.

 

جعفری، با بیان اینکه برنامه های این ایام علاوه بر تعظیم شعائر دینی و الهی، زمینه ساز رشد و اعتلای فرهنگ جامعه است، افزود: فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) و آموزه های آنان به خصوص امام رضا (علیه السلام) که دلدادگان بسیاری برای بهره مندی از آنها در عرصه های ملی و بین المللی وجود دارد، می تواند آموزه ها را در جامعه منتشر کند.

 

مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (علیه السلام) خاطرنشان کرد: جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (علیه السلام) در داخل و خارج کشور با هدف این رویکرد برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه در برگزاری این جشنواره دو رویکرد دنبال می شود، اظهار داشت: نخستین هدف این جشنواره ترویج آموزه های اهل بیت (علیهم السلام) به خصوص امام رضا (علیه السلام) در جامعه است.

 

جعفری، به رویکرد دوم این جشنواره بین المللی اشاره و یادآور شد: در قالب این جشنواره افرادی که در حوزه انتشار فرهنگ رضوی فعالیت شاخص و اثرگذار دارند، شناسایی و تجلیل می شوند.

 

این مسئول فرهنگی و هنری کشور، جشنواره بین المللی امام رضا (علیه السلام) را در 6 حوزه دارای برنامه دانست و افزود: یکی از حوزه ها در سطح ملی بوده که عمده برنامه های آن برپایه رقابت های سالم در عرصه های فرهنگی، هنری، سینمایی، مطبوعاتی، فضای مجازی و رسانه های دیجیتال است.

 

وی با اشاره به اینکه 13 استان در رقابت های فرهنگی، 11 استان در حوزه های هنری، هشت استان در رقابت های علمی و پژوهشی و سه استان در رقابت های سینمایی و تولید فیلم مشارکت دارند، عنوان کرد: دو استان در حوزه های مطبوعاتی و دیجیتالی، 30 دانشگاه کشور در عرصه فرهنگی، هنری و علمی و 30 استان نیز در رقابت های کتابخوانی رضوی مشارکت دارند.

 

جعفری، محور دوم برنامه های جشنواره بین المللی امام رضا (علیه السلام) را بخش بین الملل دانست و تصریح کرد: در این بخش بیش از 2 هزار و 400 نقطه از 77 کشور میزبانی جشن های دهه کرامت با محوریت جامعه المصطفی العالمیه، مجمع تقریب مذاهب و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را برعهده دارند.

 

مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (علیه السلام)، تشکیل ستاد جشن های مردمی دهه کرامت را از دیگر محورها خواند و اظهار داشت: ستادی متشکل از 30 سازمان دولتی، تشکل مردمی و نهادهای عمومی غیردولتی کار ساماندهی جشن های دهه کرامت با محوریت مردمی را برعهده دارند.

 

جعفری، روز بزرگداشت و تکریم امامزادگان را از دیگر محورهای جشنواره دانست و یادآور شد: بزرگداشت و تکریم امامزادگان توسط سازمان اوقاف و امور خیریه و با همکاری هیئت امنا امامزادگان برگزار می شود.

 

وی تکریم و بزرگداشت حضرت احمد بن موسی، شاهچراغ (علیه السلام) را محور پنجم این جشنواره برشمرد و خاطرنشان کرد: این روز با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در تقویم درج شده و طبیعی است که مردم سراسر کشور به خصوص استان فارس یکی از برنامه های خود را بزرگداشت این امامزاده واجب تکریم قرار دهند.

 

این مسئول فرهنگی و هنری کشور، به محور ششم این جشنواره بزرگ و بین المللی اشاره و ادامه داد: بزرگداشت قدمگاه های امام رضا (علیه السلام) از شلمچه تا مرو در کشور ترکمنستان با پیش بینی برنامه های مختلف در دستور کار قرار دارد.

 

وی گفت: در بسیاری از این قدمگاه ها با هنرمندی هنرمندان سالروز ورود امام رضا (علیه السلام) به این مکان ها گرامی داشت می شود.

 

 

کد خبر 559474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha