گسترش فرهنگ رضوی با زبان هنر در جامعه، تاثیر گذارتر است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه نور، گسترش فرهنگ رضوی با زبان هنر را در جامعه، تاثیر گذارتر دانست و گفت: در جشنواره هایی با محوریت امام رضا(علیه السلام) بهره گیری از هنر، ضرورت دارد.

حجت الاسلام سید مهدی امیری ارجمند، امام جمعه نور، امروز (29 تیر) درباره برگزاری جشنواره هایی با محوریت امام رضا(علیه السلام) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری گفت: هر گونه مسئله و موضوعی که بیانگر فرموده های امامان معصومین(علیهم السلام) جهت تبیین آن مسائل با محورهای هنری، کلامی و فلسفه به خصوص هنری باشد، امری پسندیده است.

 

وی اظهار کرد: بیان احکام و آگاه نمودن مردم از فرموده های ائمه اطهار(علیهم السلام)، متد و روشی را می خواهد که زبان هنر بهترین محسوب می شود چرا که هنر، محسوس تر و ملموس تر برای مردم است.

 

حجت الاسلام امیری ارجمند درباره گسترش فرهنگ رضوی، بیان کرد: متونی که جزء کلام ائمه(علیهم السلام) از جمله امام رضا(علیه السلام) است را باید با محورهای هنر، فیلم، تئاتر، مستند، قلم و بیان برای مردم روشن و تبیین کرد.

 

وی با اشاره به اینکه کلماتی درباره مسائل اخلاقی اگر به صورت فیلم درآید را مردم بهتر و بیشتر گوش می دهند تا در لفافه سخن، ابراز کرد: اثر هنری، فیلم و کلیپ برای مردم جامعه که بیشتر عامه پسند و عوام هستند، امری خوب است.

 

حجت الاسلام امیری ارجمند گفت: در عصر تکنولوژی با رویکرد جدید باید از آن در قالب ابزار همچون تئاتر، فیلم و کلیپ، استفاده شود تا بتوان فرهنگ رضوی را در جامعه بیشتر گسترش داد.

 

وی تصریح کرد: ابزار یک استاد دانشگاه آکادمیک از همین تکنولوژی و وسایل جدید است و اینها فقط ابزار به شمار می آیند و مردم برای دستیابی به اهداف خود، نیازمند به آن هستند.

کد خبر 559524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha