حل معضل بیکاری پیچیده تر از مذاکرات هسته ای نیست

خبرگزاری شبستان: معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اذعان به اینکه حل معضل بیکاری در کشور پیچیده تر از برجام و مذاکرات نیست گفت: ایجاد اعتماد و هدایت نقدینگی ها در جامعه مشکلات اقتصادی و بیکاری را برطرف می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ سید حمید کلانتری، معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عصر امروز 29 تیرماه جاری در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری خراسان شمالی در بجنورد بیان کرد: بیکاری از مشکلات جدی کشور است و لازم است هر کس سهم خود را در حل این معضل ایفا کند.

 

وی اظهار داشت: سیاست های نادرست گذشته در حوزه اشتغال که سبب بروز تحریم های شکننده هم شد، تورم، بیکاری و رکود اقتصادی را در کشور ایجاد کرد که کار زیادی می برد تا این اوضاع بازسازی شود.

 

وی با تاکید بر اینکه هر فردی باید با ارجح دانستن منافع ملی بر منافع گروهی، جمعی، سیاسی و حزبی وارد صحنه شود، تصریح کرد: بزرگ کردن حاشیه ها و دامن زدن به مشکلات و ایجاد هیجان در جامعه، سم مهلک است، چرا که اولویت نخست کشور رونق اقتصادی است و هر فرد باید سهم خود را در این حوزه ایفا کند.

 

کلانتری افزود: امکانات و منابع وسیعی در کشور وجود دارد و هزارها میلیارد تومان نقدینگی در کشور داریم که با داشتن هنر هدایت این منابع و ایجاد اعتماد در مردم برای سرمایه گذاری، مشکلات اقتصادی و بیکاری حل خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه در مذاکرات هسته ای نشان دادیم یک کشور در حال توسعه در مقابله به 6 کشور توسعه یافته می تواند موفق شود، گفت: حل معضل یکاری پیچیده تر از مذاکرات هسته ای نیست، بنابراین باید با ایجاد اعتماد و امید در مردم آنها را علاقمند به سرمایه گذاری و همکاری در امور اقتصادی کرد.

 

معاون تعاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: در شرایط کنونی گرایش به رشد اشتغال ارزان قیمت ضروری است، مشاغل با متوسط 50 میلیون سرمایه و در نهایت زیر 100 میلیون سرمایه در ایجاد اشتغال های پایدار اثرگذار خواهد بود.

 

کلانتری بیان کرد: استفاده از تمام ظرفیت های روستاهای دور افتاده خراسان شمالي و توسعه ظرفیت های شغلی با توانمند کردن افراد به جای کمک به آنها زمینه انجام کار اصولی را ایجاد می کند، به ویژه اینکه صندوق کارآفرینی امید که وابسته به وزارت تعاون است با پرداخت وام های 100 میلیونی با سود 4 درصد به افراد برای ایجاد اشتغال همکاری مناسب دارد.

 

وی تاکید کرد: سیاست وزارت تعاون، تقویت واحدهای خرد، متوسط و مشاغل خانگی است و اشتغال پایدار هم از دستاوردهای وزارت تعاون به شمار می رود.

 

وی به تشکیل تعاونی های تامین نیاز(مشاغل) که صفر تا صد یک شغل را تامین می کند اشاره داشت و گفت: بهره وری سرمایه، هم افزایی در اثر تمرکز فعالیت اقتصادی و ایجاد ارزش افزوده و رقابت پذیر شدن از مزایای تعاونی های تامین نیاز است.

 

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اشتغال در تعاونی ها و توسعه صادرات را از سیاست های جدی این وزارتخانه در سال جاری برشمرد.

 

کد خبر 559746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha