ارسال ۱۱۰اثر به جشنواره  اخلاق و آداب رضوی

خبرگزاری شبستان:نماینده بنیاد امام رضا(ع) در استان مرکزی گفت: ۱۱۰اثر پژوهشی از سراسر کشور و ۲ اثر از کشورهای خارجی به دبیرخانه جشنواره رضوی ارسال شده است.

حاج علی بیگی، نماینده بنیاد امام رضا(ع) در استان مرکزی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: : 110اثر پژوهشی از سراسر کشور که 40 اثر متعلق به استان مرکزی است و 2 اثر از اذربایجان و ازبکستان به دبیرخانه جشنواره رضوی ارسال شده است.

 

وی با بیان اینکه چهاردهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در استان در حال اجراست که از بهمن سال گذشته کلید خورده  افزود: این جشنواره با حضور 32 استان  کشور و 84 کشور جهان با موضوعات متنوع فرهنگی هنری، پژوهشی، ادبی، کودک و نوجوان، دانشجو و جاده ولایت در حال برگزاری است.

 

حاجعلی بیگی تصریح کرد: استان مرکزی امسال مفتخر به برگزاری همایش علمی پژوهشی اخلاق و آداب رضوی با محوریت اقتصاد مقاومتی در سیره امام رضا(ع) و با تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر پرداختن تخصصی به این موضوع با گستره کشوری است؛ برگزاری جشنواره بین المللی امام رضا (ع) از سال ١٣٨٢ در کشور آغاز شد و از همان ابتدا پررنگ شدن جنبه مردمی آن و برگزاری برنامه ها توسط مردم مورد تاکید قرار گرفت.

 

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: تا اول مرداد سامانه آثار ارسالی به این جشنواره را ثبت می‌کند که بلافاصله داوری آثار صورت گرفته و پنچ اثر به عنوان آثار برگزیده  انتخاب می شوند و اختتامیه این همایش 18 مردادماه است.

 

نماینده بنیاد امام رضا(ع) در استان مرکزی اظهارداشت: برنامه‌هایی همانند نمایشگاه عکس و  روزنامه دیواری شامل 50اثر از 100 اثر ارسالی است که به طور گردشی در شهرستان ها به نمایش در می آید؛ همچنین نمایشگاه دستاوردهای 14 دوره جشنواره امام رضا(ع) برای اولین بار در حرم مطهر برگزار می شود در این نمایشگاه دستاورهای استان نیز به نمایش درخواهد آمد.

 

وی اظهار کرد: پایگاه اطلاع رسانی شمس توس که دارای پرتال کشوری است اخبار مربوط به این جشنواره را پوشش خواهد داد.

 

برنامه ریزی ها جهت برگزاری با شکوه اختتامیه همایش در استان انجام شده است و طی مراسمی با حضور مسئولان کشوری و استانی به پنج نفر برگزیده اصلی جوایز نقدی به همراه لوح تقدیر و تندیس جشنواره اهداء خواهد شد.

 

جشنواره اخلاق و آداب رضوی با محوریت اقتصاد مقاومتی در سیره و سخنان امام رضا (علیه السلام) از سری برنامه های چهاردهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) 18 مرداد سال جاری  با حضور پژوهشگران استانی و ملی و مسئولان در اراک برگزار خواهد شد.

 

 

کد خبر 560351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha