نخستین نشست شورای مشورتی و راهبردی بسیج طلاب حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد

خبرگزاری شبستان: نخستین نشست شورای مشورتی و راهبردی بسیج طلاب حوزه‌های علمیه خواهران، در سازمان بسیج اساتید برگزار شد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، نخستین نشست شورای مشورتی و راهبردی بسیج طلاب حوزه‌های علمیه خواهران، روز گذشته با حضور و سخنرانی حجت‌الاسلام محمود محمدی شاهرودی مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون کل کشور، لاله افتخاری نماینده مردم تهران در دوره نهم مجلس، بانو مجتهده صفاتی استاد عالی دروس خارج فقه و اصول حوزه علمیه و جمعی از مدیران و نخبگان فرهنگی در سازمان‌ها و ارگان‌های دیگر، در سازمان بسیج اساتید برگزار شد.

طلاب خواهر در عرصه جنگ نرم به تولید محتوا بپردازند

در ابتدای این نشست لاله افتخاری نماینده مردم تهران در دوره نهم مجلس گفت: در جنگ نرم اثرگذاری بانوان به‌مراتب بیشتر از مردان است بنابراین بانوان طلاب باید در این عرصه واردشده به و تولید محتوا و برنامه بپردازند.

همچنین مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون کل کشور گفت: طلاب خواهر در عرصه جنگ نرم طوری وارد میدان شوند که ما مجبور به تبعیت از دشمن نشده و نقش خود در تمدن اسلامی را مشخص کنیم.

در ادامه این نشست بانو مجتهده صفاتی استاد عالی دروس خارج فقه و اصول حوزه علمیه گفت: طلاب باید ضرورت‌ها، چالش‌ها و نیازها را دقیق شناسایی کرده و بعد درصدد پاسخگویی به آن‌ها باشند و برای این پاسخگویی هم باید شب و روز تلاش کنند.

طلاب سربازان قرارگاه فرهنگی نماز جمعه باشند

در ادامه نشست نماینده حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقوی رئیس شورای سیاست‌گذاری نماز جمعه، گفت: نماز جمعه قرارگاه فرهنگی هر شهر است که فرماندهی آن را امام‌جمعه در دست دارد که نیاز به سرباز این بخش مهم را باید مبلغان به عهده داشته باشند.

وی افزود: در نماز جمعه مردم به خادمان بسیار مراجعه کرده و از آن‌ها مسائل شرعی خود را می‌پرسند، اینجاست که اگر روی طلبه‌ها درست برنامه‌ریزی‌شده و در نماز جمعه حاضر شوند تأثیرگذاری خوبی در جامعه خواهند داشت.

همچنین در این نشست زهرا سادات مؤمنی مدیر حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) گفت: در بسیاری از حوزه‌های علمیه طلاب قوی تربیت می‌شوند اما لازم است که جایی باشد تا نیاز جامعه را رصد کرده بین این دو انسجام ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه ما طرح قرارگاه جهادی زن مسلمان برای مراجعان مختلف از کشورهای مختلف را ارائه کردیم، افزود: ما پتانسیل‌های آماده‌به‌خدمت فراوان داریم اما باید سازمان‌دهی شده و حامی داشته باشند،

مؤمنی افزود: بسیج به‌عنوان یک تشکل با انسجام در محتوا و آیین‌نامه می‌تواند حامی قوی برای خواهران طلاب باشد، ما بصیر کم نداریم اما اینکه چگونه بخواهند بروز و ظهور پیدا کنند مهم است.

مدیر حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) خاطرنشان کرد: در بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی و دینی اگر مردم کیفیت را ببیند مشارکت مالی خواهند داشت.

در امر تبلیغ باید از شیوه‌های نو استفاده کرد

در ادامه صادقی مدیر حوزه علمیه الزهرا گفت: حوزه‌های علمیه در عرصه اجتماع و هنر می‌توانند حضور و نقش فعالی داشته باشند.

وی با ارائه پیشنهاد خود عنوان کرد: در عرصه اجتماعی جهاد کبیر برای پیشرفت کشور و تمدن اسلامی در امر تبلیغ باید از شیوه‌های نوین استفاده کنیم.

طلاب با شجاعت و بصیرت از سبک زندگی اسلامی دفاع کنند

در ادامه نشست عصمت سپهری مشاور رسانه ملی در حوزه زنان و خانواده گفت: امروز باید طلاب با بصیرت و شجاعت از سبک زندگی اسلامی در خانواده و اجتماع دفاع کرده و با ادله علمی و دینی جوانان را درباره مسائل اعتقادی متقاعد کنند.

همچنین فرزانه سادات نیکوبرش مشاور ریاست سازمان تبلیغات اسلامی و رئیس گروه برنامه‌ریزی اجتماعی تبلیغات اسلامی گفت: امروز دشمنان نسبت به اسلام حقد و کینه فراوانی دارند بنابراین باید با برنامه‌ریزی درست‌کاری کنیم که طلاب بتوانند به‌خوبی نیاز مخاطبان در جامعه را برآورده کنند.

در پایان این همایش نیز صدیقه صدیق معاون فرهنگی تربیتی آموزش عالی بنت‌الهدی گفت: طلاب ما باید درزمینهٔ مهارت‌های سبک زندگی نوآوری و خلاقیت داشته باشند.

شایان ذکر است در پایان این نشست حکم ریاست شورای مشورتی و راهبردی بسیج طلاب حوزه‌های علمیه خواهران، از سوی حجت‌الاسلام محمود محمدی شاهرودی مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون کل کشور،  به خانم لاله افتخاری نماینده سابق مجلس تفویض گردید.

 

 

کد خبر 560513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha