حرم بی بی حکیمه(س) پیشانی مردم کهگیلویه و بویراحمد/جاده دسترسی مهم ترین مشکل حرم

خبرگزاری شبستان: مدیر کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد، حرم حضرت بی بی حکیمه خاتون (سلام الله علیها ) را پیشانی فرهنگی مردم این استان دانست و افزود: جاده دسترسی مهم ترین مشکل این حرم مطهره است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام سید نورالله جنتی پور، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد، امروز ( 3 مرداد) در نشست ستاد هماهنگی کنگره کنگره بین المللی بی بی حکیمه خاتون (سلام الله علیها)، گفت: مسئولان ادارات، نهادها و سازمان های استان کهگیلویه و بویراحمد به خصوص مسئولان ارشد استانی زحمات بسیاری برای برگزاری کنگره ملی بی بی حکیمه خاتون (سلام الله علیها) در سال 93 کشیدند که جای تقدیر دارد.

 

وی نقش سازمان متبوع خود در این کنگره را ستود و اظهار داشت: مردم، مسئولان ارشد اجرایی و نماینده ولی فقیه در استان ارادت خاصی نسبت به ائمه اطهار (علیهم السلام)، امامزادگان به خصوص حضرت بی بی حکیمه خاتون (سلام الله علیها) دارند.

 

جنتی پور، برگزاری این کنگره ملی در سال 93 را با عظمت و باعث حفظ آبرومندی مردم استان دانست و یادآور شد: این شکوه و عظمت جز با لطف حضرت بی بی حکیمه (سلام الله علیها) و همکاری استانی و کشوری مقدور نبود.

 

این مسئول فرهنگی و اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مردم استان میزبان حرم بی بی حکیمه خاتون (سلام الله علیها) به عنوان تنها فرزند بلافصل موسی بن جعفر (علیه السلام) هستند، تصمیم به برگزاری کنگره بین المللی این بانوی باکرامت گرفته شد.

 

وی حرم حضرت بی بی حکیمه خاتون (سلام الله علیها ) را پیشانی فرهنگی مردم این استان خواند و خاطرنشان کرد: به برکت این بقاع متبرکه، مردم استان همگی شیعه و محب اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) هستند.

 

جنتی پور، شاخص ترین بقعه متبرکه در استان کهگیلویه و بویراحمد را حرم بی بی حکیمه سلام الله علیها) عنوان و افزود: این امامزاده حق حیات برگردن ما داشته و علاوه بر زوار داخلی، زائرین بسیاری از کشورهایی حوزه خلیج فارس برای زیارت حرم بی بی به این استان و شهرستان گچساران سفر می کنند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه طبق آمار رسمی ثبت احوال استان افرادی که کلمه سید در شناسنامه آنها قید شده 30 درصد از افراد کهگیلویه و بویراحمد هستند، یادآور شد: بسیاری از سادات نیز کلمه سید قید نشده و همه اینها به برکت وجود این بقاع متبرکه در نقاط مختلف استان است.

 

وی به برگزاری کنگره بین المللی حضرت بی بی حکیمه (سلام الله علیها) در این استان اشاره و ادامه داد: طبق نشست های متعدد مجموعه دانشگاهی کمیته علمی تشکیل، احکام آنها صادر و در حال فعالیت هستند.

 

جنتی پور، به مشکل زیرساختی مسیر دسترسی به حرم مطهر و اطراف آن اشاره و خاطرنشان کرد: در این زمینه نشستی با مدیرعامل مناطق نفت خیز جنوب جهت برآورد هزینه ها برگزار و قول هایی گرفته شد.

 

این مسئول فرهنگی و اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد، هزینه زائرسرا، پارکینگ و آلاچیق و دیگر مسائل را حدود 140 میلیارد ریال برآورد کرد و افزود: با توجه به سیاست های سازمان و طرح جامع حرم حضرت بی بی حکیمه خاتون (سلام الله علیها)، باید امکانات رفاهی این مکان مقدسه فراهم شود.

 

وی اظهار امیدواری کرد، مسئولان دلسوز نظام این قطب فرهنگی در جنوب کشور که در طول سال به خصوص ایام نوروز میزبان مردم ایران اسلامی و کشورهای حاشیه خلیج فارس است را فراموش نکنند.

 

جنتی پور، مهم ترین مشکل این حرم مطهره را جاده دسترسی دانست و یادآور شد: اگر از طرف بندر گناوه 15 کیلومتر به سمت حرم بازگشایی و آسفالت شود، می توان شاهد حضور زائرین بیشتری باشیم؛ ضمن اینکه نماینده این شهرستان قول هایی در این زمینه دادند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد، ضمن تاکید بر اولویت بندی زیرساخت های حرم مطهره حضرت بی بی حکیمه خاتون (سلام الله علیها)، گفت: باید تلاش کرد کنگره ای آبرومند و در شان این بانوی با فضیلت و کرامت برگزار کرد.

 

مرقد و زیارتگاه امامزاده بی ‌بی حکیمه خاتون (سلام الله علیها) دختر بلافصل امام هفتم موسی ‌بن ‌کاظم (علیه السلام) در 81 کیلومتری و جنوب گچساران در ضلع شرقی روستای بی ‌بی حکیمه (سلام الله علیها) از توابع و روستاهای این شهرستان، حد فاصل بندر گناوه به مرکز گچساران (دوگنبدان) در میان تنگه ‌ای بزرگ و طولانی قرار گرفته است.

 

مرقد مطهر بی ‌بی حکیمه (سلام الله علیها) یکی از پرآوازه ‌ترین و امامزاده‌ های جنوب کشور بوده که همه ساله پذیرای زائران بسیار زیادی از جنوب کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس و شیعه ‌نشین از جمله کویت، بحرین، امارات، قطر و دیگر کشورهای عربی از جمله لبنان، عراق، عربستان و سوریه است.

 

نخستین کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) روزهای هفتم و هشتم آبان ماه سال 93 با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان مرکزی اوقاف و امور خیریه کشور، مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (علیه السلام)، استانداران و نمایندگان ولی فقیه در استان های جنوبی و میهمانان استانی در جوار حرم مطهر این امامزاده واجب تکریم برگزار شد.

 

کد خبر 560669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha