خدمات‌ رسانی به زائران حسینی باید با حمایت کل کشور انجام شود

خبرگزاری شبستان: معاون عمرانی استانداری خوزستان، با بیان اینکه خدمات‌ رسانی به زائران حسینی باید با حمایت کل کشور انجام شود، اظهار داشت: طی دو سال گذشته همه اين خدمات با تکیه بر امکانات خود استان ارائه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، احمد سیاحی، معاون عمرانی استانداری خوزستان، امروز(3 مرداد) در جلسه ستاد اربعین حسینی، با بیان اینکه این مراسم معنوی بر ارزش و اعتبار استان افزوده است، گفت: طی دو سال گذشته خدماتی در راستای برگزاری مراسم اربعين حسينی ارائه و اعزام زائران با کمترین مشکل انجام شد.

 

وی با اشاره به اینکه همه اين خدمات با تکیه بر امکانات خود استان ارائه شد، خاطر نشان کرد: خدمت‌ به زائران حسینی باید با حمایت کل کشور انجام شود و همگام کردن این کار با استان‌ های دیگر نیاز به سیاست‌گذاری دارد.

 

وی با تاکید بر اینکه باید سیاستگذاری حضور استان ‌ها در ستاد اربعین امام حسین(ه) اتفاق بیفتد و خدمات زیر بیرق ستاد اربعین ارائه شود، اضافه کرد: پیشنهاد می ‌شود در هر زمينه كه نياز به مشاركت كشور داریم دستگاه مربوطه با دستگاه موردنظر در استان معین مرتبط شود.

 

سیاحی، با بیان اینکه ارگان هایی که برای تردد زائران از مرز خوزستان در ایام اربعین خدماتی ارائه می دهند، باید از تبلیغ فعالیت های خود در مرز پرهیز کنند، ادامه داد: یکی از نگرانی های ما برای ایام اربعین بحث توقفگاه خودروهای زائران است که باید محل مناسبی برای این خودروها تهیه شود.

 

همچنین ناصر حویزاوی، مدیرکل حج و زیارت خوزستان، با اشاره به اینکه صدور روادید دو استان بوشهر و چهار محال بختیاری در خوزستان انجام می شود، گفت: کنسولگری عراق در اهواز توان پاسخگویی به جمعیت بالای متقاضیان برای صدور روادید در ایام اربعین را ندارد.

 

وی با بیان اینکه باید از هم اکنون مشخص شود در چه مناطقی از استان شعبه صدور روادید برای زائرانی که در روزهای پایانی روادید تهیه نکرده اند، ایجاد شود، عنوان کرد: جهت ایمن سازی موکب ها باید چادرهای ضد آتش تهیه شود تا در دمای بالای استان دچار آتش سوزی نشوند.

 

کد خبر 560775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha