آموزه های دینی باید در نظام آموزشی کشور حاکم شود

خبرگزاری شبستان:رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: ایران اسلامی برای یافتن مسیر پیشرفت و تکامل باید آموزه های دینی را در عرصه های آموزشی، نظام اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی حاکم کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، حجت الاسلام سید مصطفی حسینی، رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در آئین افتتاحیه سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور در همدان گفت: امروز بزرگترین المپیاد قرآن، عترت و نماز دانش آموزان در کشور ایران و استان همدان در حال برگزاری است.

 

وی افزود: 7 میلیون دانشآموز از آموزشگاههای وزارت آموزش و پرورش در رشته‌های مختلف و بخشهای پژوهشی و آوایی کاری در این دوره از مسابقات مشارکت داشتند که کار عظیمی است.

 

وی با اشاره به تربیت ده ها هزار نفری حفاظ قرآن، تصریح کرد: اکنون تعداد زیادی حافظ، قاری و پژوهشگر قرآنی در کشور وجود دارد که این افراد سرمایه هستند.

 

رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ابراز کرد: امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری براساس آموزه های قرآن و عترت فرموده اند که هیچ جا بهتر از قرآن نیست و مکتب ما قرآن و مقصد ما قرآن است و اگر به همین منویات و رهنودها توجه کنیم مسیر خود را پیدا خواهیم کرد.

 

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه صدها قاری قرآن آموز، پژوهشگر قرآنی در بین دانش آموزان حضور دارند، خاطرنشان کرد: حضور حافظان و قاریان برجسته قرآن در این دور از مسابقه ها سرمایه بزرگی به شمار می رود.

 

وی بیان کرد: انس با قرآن زمینهای برای فهم و عمل به قرآن است چرا که رهبری فرزانه انقلاب همواره بر ضرورت انس با قرآن تاکید دارند.

 

وی گفت: انسان اگر میخواهد پیشرفت و تکامل پیدا کند باید آموزشهای قرآنی را در عرصه‏های اجتماعی حاکم کند چراکه انقلاب میخواست که قرآن در تمام عرصههای زندگی افراد حاکم شود.

 

 

 

 

کد خبر 560888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha