فعالیت ۵۴ کانون در مساجد مراغه/سرانه کانون های مجری طرح آسمانی ها واریز می شود

خبرگزاری شبستان: واریز سرانه طرح اوقات فراغت کانون های مجری طرح آسمانی ها و فعالیت ۵۴کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرستان مراغه از خبرهایی بود که در جلسه توجیهی و هماهنگی طرح اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد مراغه عنوان شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری شبستان از مراغه، احمد دادرس فیاض، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مراغه، شب گذشته(۳مرداد) در جلسه توجیهی و هماهنگی طرح اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان مراغه ابراز داشت: توانمندی کانون های فرهنگی هنری مساجد باید شکوفا شده و اثرات مفید آن در جامعه متجلی شود.

 

وی افزود: صرف افزایش کمی کانون های فرهنگی هنری مساجد بدون حمایت و توجه به ارتقای برنامه ها مفید نخواهد بود.

 

دادرس فیاض تاکید کرد: اجرا و مدیریت برنامه های فرهنگی باید به مراکز فرهنگی مردمی سپرده شود و از سوی دستگاه های مربوطه به صورت مطلوب حمایت و نظارت شود.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مراغه همچنین با اشاره به تعداد کانون های مساجد مراغه ابراز داشت: هم اکنون تعداد ۵۴ باب کانون فرهنگی هنری در مساجد این شهرستان فعالیت می کنند.

 

وی ابراز داشت: با وجود اعتبار محدود، مجموعه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تمام توان در خدمت کانون های مساجد است.

همچنین علی قلیزاده، معاون فرهنگی دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی در این جلسه با مثبت ارزیابی کردن برگزاری طرح اوقات فراغت در کانون های مساجد اظهار داشت: برگزاری طرح اوقات فراغت در کانون های فرهنگی هنری مساجد، علاوه بر هموارسازی جذب و ورود نوجوانان به مساجد و آشنایی آنان با احکام دینی، تامین کننده نیروی آینده مساجد به شمار می رود.

 

وی افزود: اولویت امسال  دبیرخانه کانون های مساجد در اجرای طرح های اوقات فراغت، توجه به کیفیت کلاس ها و برنامه ها و استفاده از ظرفیت هاست.

 

دبیرستاد اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی با تشریح آئین نامه طرح اوقات فراغت، جشنواره قرآنی مدهامتان و برنامه های مناسبتی کانون های مساجد گفت: متولیان کانون های مساجد برای خدمت در مساجد، مشکلات را به جان می خرند و برای تحقق ارزش های اسلامی و آموزه های قرآنی و ائمه اطهار(علیهم السلام) از هیچ تلاشی فروگذار نیستند.

 

قلیزاده ادامه داد: هر چند سطح کمی و کیفی کانون های مساجد استان آذربایجان شرقی قابل دفاع است اما همچنان فعالیت ها نیاز به توسعه و ارتقا دارد.

 

وی عنوان کرد: سرانه طرح اوقات فراغت کانون های مجری طرح آسمانی ها به زودی واریز می شود.

 

گفتنی است،در این جلسه مجوز ۱۳ کانون فرهنگی هنری جدید مساجد شهرستان مراغه و ۲ کتابخانه و قرائتخانه اعطا شد.

کد خبر 560970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha