سخنان امام رضا (ع) در قالب فیلم کوتاه به جهانیان منتقل شود

خبرگزاری شبستان: تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) با تاکید باستفاده از هنر برای انتقال فرهنگ اهل بیت (ع) به نسل جوان ادامه داد: می توان سخنان حضرت رضا (ع) را در قالب فیلم های کوتاه بیان کرد.

به گزارش خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، آیت الله محمد محمدی ری شهری در هفتمین نشست شورای هماهنگی دهه کرامت که امروز در تالار شیخ کلینی (ره) آستان مقدس عبدالعظیم الحسنی (ع) برگزار شد، گفت: هر کس از جمله اعضای بزرگداشت دهه کرامت به مجلس اهل بیت (ع) خدمت می کند مشمول این دعای حضرت رضا (ع) می شود که "خدا رحمت کند هر کس امر ما را زنده نگه می دارد".

 

وی افزود: وظیفه اصلی و مهم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) توسعه مکتب اهل بیت (ع) است.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) ادامه داد: برنامه های دهه کرامت دچار تکرار نشود و از ظرفیت این دهه برای آشنایی نسل جوان با معارف ناب اسلام استفاده شود.

 

ری شهری گفت: امام رضا (ع) در سخنانی می فرمایند بیان سخنان ما برای مردم موجب احیای مکتب ما می شود و اگر آنان بدانند ما چه می گوییم حتما دنبال ما می آیند.

 

وی افزود: انتقال سخنان اهل بیت (ع) به جهانیان از لوازم زمینه سازی فرهنگی برای ظهور امام زمان (عج) است.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه با اشاره به تلاش هایی که برای تهیه حکمت نامه های رضوی، فاطمی و علوی می شود، خاطرنشان کرد: به آقای رییسی تولیت آستان مقدس امام رضا (ع) گفتم بهترین هدیه برای زایران حضرت امام رضا (ع) و حتی برای مسئولان آستان قدس رضوی "حکمت نامه رضوی" است.

 

وی گفت: استفاده از هنر برای انتقال فرهنگ اهل بیت (ع) به نسل جوان ایران و جهان در دهه کرامت لازم است. ضمنا سخنان حضرت رضا (ع) در قالب فیلم های یک یا 2 دقیقه ای برای جوانان و مردم بیان شود.

 

ری شهری همچنین با اشاره به شبهات درباره حضرت حمزه بن موسی (س) خاطرنشان کرد: برخی محدثان و بزرگان از جمله علامه مجلسی ایشان را فرزند بلافصل امام رضا (ع) می دانند، بنابراین وظیفه مسئولان آستان مقدس عبدالعظیم الحسنی (ع) در گسترش و تکریم معارف اهل بیت (ع) سنگین تر است.

 

 

کد خبر 561030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha