۲۰ آبان، پانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت (ع)/ احتساب ۲۸ ساعت دوره آموزشی قرآن کریم برای کارمندان

خبرگزاری شبستان: پانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت (ع) در ایلام ۲۰ آبان سال جاری همزمان با سراسر کشور در استان ایلام برگزاری می شود.

عظیم ایدی، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، صبح امروز(5 مرداد) در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: آموزش قرآن کریم یکی از اساسی ترین ارکان توسعه و نشر معارف ناب قرآن کریم در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه نونهالان، نوجوانان و جوانان می باشد.

 

وی، افزود: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در طول سال های گذشته تلاش هایی در این زمینه انجام داده که برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت از  جمله این اقدامات است که تاکنون چهارده دوره این آزمون برگزار شده است.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، یادآور شد: این آزمون در 4 موضوع حفظ قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، تدبر در قرآن کریم، معارف قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) و در 18 رشته برگزار می شود.

 

ایدی، با اشاره به اینکه هر داوطلب از میان رشته هاي آزمون، مجاز به انتخاب حداکثر دو رشته است، بیان کرد: انتخاب یک رشته در نوبت اول و یک رشته در نوبت دوم آزمون شرکت در تمامی رشته های آزمون برای کلیه داوطلبان زن و مرد، بدون هرگونه محدودیت سنی، آزاد است.

 

وی، با بیان اینکه آزمون داوطلبان مقطع سنی زیر 12 سال براي کلیه رشته هاي حفظ قرآن، فقط به صورت شفاهی برگزار می شود، ابراز کرد: امسال رشته مفاهیم سوره مبارکه «صف» به رشته های آزمون اضافه شده که منبع آزمون آن برای کارکنان دولت با منبع آزمون قرآن آموزان و سایرین متفاوت خواهد بود.

 

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، گفت: بنابر موافقت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، کارکنان دولت و دستگاه‌های اجرایی در صورت شرکت در پانزدهمین آزمون سراسري قرآن و عترت در هر یک از رشته‌های«ترجمه و مفاهیم قرآن کریم» و کسب حدنصاب قبولی، می‌توانند از مزایاي مترتب بر گواهینامه‌های آموزش عمومی، به مدت 28 ساعت در چارچوب نظام آموزش کارمندان دولت بهره‌مند شوند.

 

ایدی، تصریح کرد: همچنین افراد علاوه بر شرکت در هر یک از رشته‌های ترجمه و مفاهیم قرآن کریم می‌توانند در «رشته مفاهیم و تدبر سوره مبارکه صف » شرکت کرده و گواهینامه آموزش عمومی به مدت 28 ساعت در چارچوب نظام آموزش کارمندان دولت کسب کنند.

 

وی، با اشاره به اینکه ثبت‌نام شرکت در آزمون از طریق پایگاه اینترنتی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نشانی  www.qua.ir امکان‌پذیر است، ابراز کرد: زمان ثبت‌نام شرکت در این  آزمون از تاریخ  شهریور سال جاری تا 20  لغایت مهرماه خواهد بود.

 

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، بابیان اینکه زمان ثبت‌نام آزمون مفاهیم سوره مبارکه صف ویژه کارکنان دولت، از یکم تا 15 آبان سال جاری خواهد بود، گفت: آزمون به‌صورت سراسري و هم‌زمان، در روز پنجشنبه مورخ 20 آبان در دو نوبت  به شرح زیر برگزار می‌شود.

 

ایدی، بیان کرد: نوبت اول: این آزمون ساعت 8:30 تا 10:30 صبح تمامی رشته‌های حفظ قرآن کریم و نوبت دوم:ساعت 11 تا 12 صبح سایر رشته‌های آزمون و آزمون ویژه کارکنان دولت در رشته مفاهیم سوره مبارکه صف روز چهارشنبه 19 آبان ماه  به‌صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد.

 

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، تصریح کرد: حدنصاب قبولی در آزمون سراسري، در رشته‌های حفظ 20 جزء و کل قرآن کریم و آزمون شفاهی حفظ ویژه گروه سنی زیر 12 سال، امتیاز 70 از 100 و در سایر رشته‌های آزمون امتیاز 60 از 100  خواهد بود.

 

ایدی، در پایان خاطرنشان کرد: به شرکت‌کنندگانی که موفق به کسب حدنصاب لازم شوند، گواهی‌نامه پایان دوره از طرف معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطاء می‌شود.

 

 

 

 

کد خبر 561242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha