برگزاری دوره آموزشی تئاتر در کانون های فرهنگی و هنری مساجد ایلام

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد ایلام، گفت: در تلاش هستیم که با برگزاری دوره های آموزشی در سطح کانون های مساجد با حضور اساتید مجرب فن، زمینه ترویج فرهنگ ارزشی با استفاده از این هنر را فراهم کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، حجت‌الاسلام علی چراغی پور، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، صبح امروز(6 مرداد) در حاشیه برگزاری دوره آموزشی تئاتر در شهرستان مرزی دهلران، اظهار کرد: این دوره آموزشی در راستای تشویق و ترغیب و شناسایی هنرمندان جوان و نوجوان در رشته‌های هنری برگزار می‌شود.

 

وی، بابیان اینکه دوره آموزشی تئاتر در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری دهلران در محل سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزارشده است، افزود: شهرستان دهلران دارای ظرفیت‌ها هنری و استعدادهای درخشانی در زمینه تئاتر بوده که درخشش هنرمندان تئاتری این شهرستان در جشنواره‌های مختلف ملی و بین‌المللی گواه این موضوع است.

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، بابیان اینکه این دوره آموزشی با حضور مالک آبسالان از بازیگران و کارگردانان مطرح استان و شهرستان دهلران برگزارشده است، یادآور شد: در این دوره آموزشی علاقه‌مندان به رشته تئاتر در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری این شهرستان با مبانی تئاتر آشنا شدند.

چراغی پور، با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری دارای ظرفیت بالقوه‌ای باوجود جوانان و نوجوانان علاقه‌مند به رشته‌های هنری است، گفت: تلاش می‌شود که فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مساجد با رویکرد مذهبی ایثار و شهادت امربه‌معروف و نهی از منکر، حجاب و عفاف، سبک زندگی اسلامی و ایرانی در رشته‌های مختلف هنری برگزار شود.

 

وی، ابراز کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی به‌طورقطع تأثیر به سزایی در راستای جذب جوانان به مساجد از طریق برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری و دوره‌های آموزشی هنری دارد و این امر موجب می‌شود که  در  فضای معنوی مسجد، ارتباط بهتر و آشنایی بیشتری برای جوانان با هنر متعهد و دینی فراهم شود.

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، خاطرنشان کرد: به‌طورقطع هنر و به‌ویژه  تئاتر در انتقال مفاهیم ارزشی و معارف دینی به مخاطبان به‌خصوص جوانان و نوجوانان نقش مهمی ایفا می‌کند و  باید از این فرصت در سطح کانون‌های مساجد به نحو مطلوب استفاده کرد.

 

گفتنی است در این دوره آموزشی در حدود 50 نفر از علاقه‌مندان به رشته  تئاتر و اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان دهلران حضور داشتند.

 

 

کد خبر 561521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha