خانه ای با فضای الهام گرفته از قرآن/ارائه روزانه 10 ساعت مشاوره رایگان

ارایه روزانه 10 ساعت مشاوره رایگاه به بازدیدکنندگان از بخش خانواده نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن که با الهام گیری از خانه آراسته به معنویت قرآن تزیین شده از مهمترین برنامه های این بخش است.

خبرگزاری شبستان: اهمیت نهاد کوچک و اثرگذار خانواده در دین مبین اسلام به اندازه ای است که نه تنها در روایات ائمه معصوم (ع) بلکه در آیات قرآن نیز بارها مورد تاکید و توجه به ابعاد اثرگذاری و اثرپذیری آن تاکید کرده است. این اهمیت در نمایشگاه بین المللی قرآن و اختصاص بخشی جداگانه به خانواده نیز به خوبی مشهود است.
با ورود به بخش خانواده این نمایشگاه با تابلوهای مفهومی مواجه می شویم که هر یک از آنها با تصویر انار که نمادی از میوه های بهشتی است جمله و روایتی را در مقابل دید مخاطبان قرار داده و ذهن او را به دریافت نمایی از یک خانواده آراسته به اخلاق قرآنی رهنمون می شود.


این بخش با المانی از یک خانه و دارای تمامی بخش های آن شامل آشپزخانه، پذیرایی و ... که دیوارهای آن با تابلو نوشته‌هایی مزین به تصویر انار تزیین شده که ذیل هریک از آن‌ها عباراتی همچون «امید و آینده»، «آرامش و امنیت»، «همراهی و هم افزایی»، «عشق و محبت» و «فرزند صالح» آراسته شده و مخاطب را ترغیب می‌کند که با عبور از این نمای ورودی به درون این خانه باصفا پای بگذارد.
مولفه‌ها، کارکرد، اهمیت و آسیب شناسی‌های نهاد خانواده 4 محور اصلی فعالیت این بخش است و در سایر برنامه‌ها ارتباط خانواده با موضوعاتی همچون رزق حلال، رسانه، تربیت، فرزند، اخلاق و معنویت مورد بحث و بررسی کار‌شناسانه قرار می‌گیرد.


ارائه روزانه 10 ساعت مشاوره رایگان به بازدیدکنندگان از نمایشگاه قرآن از دیگر برنامه این بخش است که علاقه مندان به استفاده از این مشاوره‌ها می‌توانند با دریافت نوبت و متناسب با موضوعات موردنیاز خود از مشاوره با کار‌شناسان زبده روان‌شناسی در زمینه‌های مختلف بهره‌مند شوند.
همچنین، برگزاری جلسات مشاوره شامل 10 ساعت در هر روز، برگزاری نشست‌های تخصصی متناسب با موضوعات مبتلابه خانواده‌ها در جامعه امروز و با حضور کار‌شناسان برجسته و برپایی 20 جلسه گارهی 2 ساعته در طول ماه مبارک در کنار جلوه‌های بصری و زبان گویای تصاویر و طرح‌های گرافیکی مفهومی با بازدیدکنندگان ارتباط لازم را برقرار می‌کنند. به گونه‌ای که تنوع تابلوهای آویخته شده در دیوارهای این بخش در جلوه بخشی بصری آن اثری چشمگیر دارد و با گذری کوتاه در بخش می‌توان دریافت محور دیگر فعالیت آن بر پوستر مقالات متمرکز است که در قالب یکصد تابلو در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته و خود شامل «پوستر مقاله»، «کمیک استریپ» و «پوسترهای مفهومی» می‌شود که هر کدام از آن‌ها پیام خاصی را به مخاطب ارائه می‌کند.


روزانه از بالغ بر یکصد کودک در بخش خانواده برای نقاشی و پس از آن نقد روان‌شناسانه تصاویر کشیده شده میزبانی می‌شود و تلاش شده تا به کودک به عنوان اثرپذیر‌ترین عضو خانواده توجهی ویژه شود.
تلاش شده با استفاده بهینه از این فضای در اختیار، آلمانی از محیط یک خانه گرم و صمیمی ایجاد شود از این رو مخاطب با ورود به بخش می‌تواند تمامی بخش‌های یک خانه اعم از پذیرایی، آشپزخانه، اتاق خواب و... را مشاهده کرده و خود را در خانه‌ای حقیقی تصور کند.
تشکیل روزانه 3 اتاق مشاوره در طول فعالیت بخش خانواده نمایشگاه بین المللی قرآن دیگر فعالیت این بخش است، این اتاق‌ها با حضور روان‌شناسان ممتاز و با ارائه مشاوره درباره خانواده و مسائل اجتماعی، اخلاقی، تربیتی و معنوی مرتبط با آن تشکیل می‌شود.

پایان پیام/

 

 

کد خبر 56215

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha