زندگانی شهدای حریم ولایت و همسران آنها، ایده ای بزرگ برای هنرمندان

خبرگزاری شبستان: هنرمند و نویسنده یزدی با اشاره به اهمیت کار هنری در راستای مقاومت گفت: زندگانی شهدای حریم ولایت و همسران آنها، ایده ای بزرگ برای هنرمندان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام قاسم اردکانی، فعالین فرهنگی و نویسندگانی استان یزد امروز( 10 مرداد) در نشست « محفل دو رکعت داستان» حوزه هنری یزد گفت: یکی از ضرورت های امروزی ما در خصوص جمع آوری مطالب و ثبت مکتوب آن ها است تا بتوانیم اتفاقات تلخ و شیرین زندگی و جامعه را ثبت کنیم.

 

وی افزود: یکی از مطالب مهم در خصوص جنگ سوریه و حضور مدافعان حرم است که می تواند ایده ای مناسب جهت خلق آثار و شعر باشد.

 

این شاعر و نویسنده استان یزد بیان کرد: یکی از اولویت ها ما بایستی زندگانی شهدای حریم ولایت و اسلام  و ثبت خاطرات همسران آنها باشد و از ابعاد مختلف نیز این حضور مدافعان حرم در جبهه های حق علیه باطل را بررسی کنیم.

 

حجت الاسلام اردکانی ادامه داد: امروز جنگی که روی داده است در زمان ما قرار دارد که ما می توانیم به زبان رسا و شیوای هنری ایثار و جانفشانی های مدافعان حرم را بازگو کنیم تا در آینده نیز این آثار در دسترس همگان قرار گیرد.

 

وی بیان کرد:  ما نباید تحت تأثیر ماهواره و فضای مجازی، واقعیت‌های سوریه و جبهه مقاومت را برعکس باور کنیم بلکه باید شفاف سازی کنیم و پیام های واقعی را به گوش افراد برسانیم.

 

این هنرمند استان یزد تصریح کرد: بیان طنزگونه و شوخی همراه با معنویت نیز باید در دستور کار ما قرار گیرد زیرا این می تواند سختی جنگ را بر رزمندگان ما آسان کند و قدرت تحمل و سختی را بر ما کم کند.

 

حجت الاسلام اردکانی با بیان اینکه طنز باعث همدلی، همزبانی، تعامل و دشمن‌شناسی بیشتر بین رزمندگان ایرانی و سوری شده است، افزود: باید واقعیت‌های این نبرد را با زبان طنز و با نگاهی خاص بیان کرد اما نباید به ضرر موضوع و سخیف باشد.

کد خبر 562203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha