ایلام مهیای پیاده‌روی اربعین حسینی است

خبرگزاری شبستان: استاندار ایلام از فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای پذیرایی و استقبال از زوار عتبات عالیات و آمادگی این استان در ایام اربعین حسینی خبر داد.

محمدرضا مروارید، استاندار ایلام، صبح امروز(11 مرداد) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد:  در سال جاری کارهای زیادی در راستای فراهم کردن بسترهای لازم برای اربعین حسینی در این استان و به‌ویژه در مهران صورت گرفته است.

 

وی، بابیان اینکه ستاد اربعین حسینی و کمیته‌های زیرمجموعه این ستاد در استان با عضویت دستگاه‌ها اجرایی و فرهنگی استان تشکیل‌شده است، ابراز کرد: به‌طورقطع با تمهیدات اندیشیده شده در سال جاری، مشکلات کمتری نسبت به سال قبل در ایام اربعین حسینی خواهیم داشت.

 

استاندار ایلام، با اشاره به اینکه  پیش‌بینی می‌شود که بیش از یک‌میلیون و 500 هزار نفر در ایام اربعین حسینی از مرز مهران برای زیارت عتبات عالیات تردد کنند، یادآور شد: در سال جاری 20 تا 25 کیلومتر از جاده ایلام به مهران به‌صورت 4 بانده آماده خواهد شد که نقش مهمی در زمینه کاهش میزان ترافیک در این مسیر در ایام اربعین حسینی خواهد داشت.

 

مروارید، بابیان اینکه مجوز چهاربانده کردن مسیر ایلام به مهران و دهلران به اندیمشک به برکت اربعین حسینی است، تصریح کرد: در سال جاری نیز اعتبارات خوبی برای ایجاد پارکینگ و آماده کردن پایانه مرزی مهران اختصاص یافته است که انتظار می‌رود استان ایلام و مهران میزبانی خوبی برای زائران حسینی باشد.

 

وی، بابیان اینکه با کمک همه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی کشور و استان تمام تمهیدات لازم برای ایام اربعین حسینی سال جاری آماده خواهد شد، خاطرنشان کرد: امسال امکانات خوابگاهی و سرویس‌های بهداشتی و امکانات پذیرایی از زائران پیاده اربعین حسینی در مسیر ایلام به مهران و پایانه مرزی مهران مستقر خواهند شد.

 

استاندار ایلام، خاطرنشان کرد: در دیدار اخیر با رئیس محترم جمهور نیز گزارشی از وضعیت مرز مهران و میزان تردد زوار و همچنین نیازمندهای اربعین حسینی خدمت ایشان ارائه شد که ایشان نیز دستور پیگیری امور را دادند که امسال به بهترین نحو ممکن پیاده‌روی اربعین حسینی برگزار شود.

 

کد خبر 562346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha