فعالیت ۱۰۰ «مسجدیاور» در ناحیه شهید شاه‌آبادی؛ از طلا فروش تا عینک‌ساز

خبرگزاری شبستان: مدیر ناحیه شهید شاه آبادی (ره) گفت: ۱۰۰ مسجدیاور از طلا فروش تا عینک ساز، بخشی از هزینه‌های مساجد این ناحیه را متقبل می‌شوند.

خبرگزاری شبستان ـ گروه مسجد و کانون های مساجد: مساجد به عنوان یکی از ارکان جامعه اسلامی همواره مورد توجه بزرگان دین نیز بوده اند. از جمله مواردی که در طول تاریخ همواره بر آن تاکید شده نظارت و مدیریت مردمی در مساجد و استقلال آن ها بوده است تا بتوانند بی آلایش و به شکلی مستقل دین و دینداری مردمان را از آماج طوفان های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و .. در امان دارند و به هیچ کدام از این جریانات تمایل نیابند.

 

در این میان مدتی است که نهضت «مسجدیاوران» در برخی مناطق ایجاد شده است تا با گردهم آمدن خیرینی که امکان تقبل بخشی از هزینه های مساجد را دارند برای کاهش دغدغه‌های مالی ائمه جماعات و هیئات امنای مساجد یاری رسانند و در حد توان حافظ استقلال خانه هایی باشند که در آن پرچم دین برافراشته است.

 

حجت الاسلام اکبر بیگی؛ مدیر ناحیه شهید شاه آبادی (ره) مرکز رسیدگی به امور مساجد در گفت و گو با خبرنگار ما فعالیت های گروهی از مسجدیاوران را بررسی کرده است که شرح آن در ادامه می آید:

 

وی گفت: فعالیت مسجد ـ محوری ترین و بنیادی‌ترین نهاد دینی ـ باید کاملا مردمی و در صورت امکان، مستقل از حمایت‌های دولتی و حاکمیتی باشد.

 

هزینه‌هایی که خارج از میزان درآمد است

مدیر ناحیه شهید شاه آبادی (ره) افزود: گاهی هزینه‌های مسجد آن قدر زیاد می‌شود که پرداخت آن بیشتر از درآمدهای ثابت و متغیر این خانه های خدا است؛ ضمن اینکه دستگاه های کشوری و شهری هم نمی‌توانند متقبل تمام این هزینه‌ها شوند. در چنین موقعیتی مشارکت‌ خیرین در برگزاری و تداوم برنامه‌های مساجد بسیار ضروری و موثر است.

 

بیگی خاطرنشان کرد: فعالیت «مسجدیاوران» برای پرداخت هزینه‌های مساجد، اقدامی دیرین و ضروری برای کاهش دغدغه‌های مالی ائمه جماعات و هیئات امنا در این خانه های خدا  است. به طوری که ارکان و مدیران آن ها با دغدغه فکری کمتری می‌توانند فعالیت‌های مساجد را پیگیری کنند.

 

گستره فعالیت‌های مسجد یاوران وسیع است

وی اضافه کرد: حدود 100 مسجدیاور در ناحیه شهید شاه آبادی، حامی فعالیت‌ها و برنامه‌های مساجد آن هستند و هزینه برخی از برنامه‌ها و اقداماتی مانند ساخت منزل ائمه جماعات، درمان بیماران مسجدی و ... را پرداخت می‌کنند.

 

بیگی ادامه داد: مسجدیاوران ناحیه شهید شاه آبادی، از مرد و زن و از اقشار و طبقات مختلف مانند طلافروش، عینک ساز و ... هستند.

 

تجلیل از مسجد یاوران با حضور امام جمعه ملارد

وی گفت: ناحیه شهید شاه آبادی، همایش «تجلیل از مسجدیاوران» را با هدف تکریم حامیان مالی مساجد و تشویق سایر ثروتمندان و خیرین به این امر خیر، امروز چهارشنبه (13 مردادماه) پس از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می‌کند.

 

مدیر ناحیه شهید شاه آبادی (ره) افزود: حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسین حسینی نوری؛ امام جمعه ملارد، سخنران این همایش است.

 

مدافعان حرم تقدیر می‌شوند

وی خاطرنشان کرد: در همایش «تجلیل از مسجدیاوران» مراسم تقدیر از شهدا و رزمندگان مدافع حرم و خانواده‌های آنان نیز برگزار خواهد شد.

 

یادآور می‌شود؛ ۱۰۰ مسجد در ناحیه شهید شاه آبادی فعالیت می‌کنند.

 

 

 

 

 

کد خبر 562624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha