تفکرات افراطی باید از تفکر وهابی جدا شود/استفاده از ظرفیت های اهل سنت در دهه کرامت

خبرگزاری شبستان: عضو شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت گفت: اگر ما بتوانیم تفکرات افراطی را از تفکر وهابی جدا کنیم، می‌توانیم مانع بسیاری خونریزی‌ها شویم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام و المسلمین حجت الاسلام و المسلمین محمد شریف شریفی، کارشناس فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی امروز (13 مرداد) در دیدار شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت با آیت الله فاضل لنکرانی، رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) عنوان کرد: مجمع تقریب مذاهب اسلامی با استفاده از ظرفیت‌های ملی و بین المللی در استان‌های مختلف برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته است.

 

عضو شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت با اشاره به اهمیت تقریب مذاهب اسلامی و وحدت جهان اسلام در دنیای امروز، گفت: امروز  مهم ترین و پردغدغه ترین مباحثی که در جهان اسلام وجود دارد، حاصل تفاوت‌ها و انشقاق هایی است که بین مذاهب مختلف ایجاد شده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین شریفی اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌های اهل سنت در حوزه ادب و شعر و دلنوشته‌ها و فیلم نامه و ... در طول سال و در ایام دهه کرامت دنبال می‌شود.

 

وی تصریح کرد: ارادت و محبتی که اهل سنت نسبت به اهل بیت (ع) دارند، از دیرباز غیرقابل کتمان است، شعرای اهل سنت شعرهای مختلفی درباره اهل بیت (ع) سروده اند و ارادت و مودت زیادی نسبت به اهل بیت علیهم السلام دارند.

 

عضو شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت تأکید کرد: اگر ما بتوانیم تفکرات افراطی را از تفکر وهابی جدا کنیم، جلوی خونریزی‌ها را می‌توانیم بگیریم، بنابراین ما باید در این زمینه فعالیت کنیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین صابری در پایان اظهار امیدواری کرد که حاصل برنامه‌های فرهنگی مناسبت‌های مختلف و استفاده از ظرفیت‌های مختلف به ویژه ظرفیت‌های اهل سنت بتواند در مودت، انس و تقریب جامعه اسلامی موثر باشد و جلوی افراط‌ها و ظلم‌ها در اقصی نقاط جهان گرفته شود.

 

 

کد خبر 563062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha