آیین ورود کاروان نمادین امام رضا(ع) آغاز گر جشن های رضوی در خوزستان

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه نمایندگی بنیاد بین ‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در خوزستان از آغاز جشن های رضوی و ویژه برنامه های گرامیداشت دهه کرامت و جشنواره بین المللی امام رضا (ع) خبر داد.

سید کریم موسوی دبیر اجرایی جشنواره شعر رضوی به زبان عربی، شب گذشته(۱۳ مرداد) در حاشیه برگزاری مراسم نمادین ورود کاروان امام رضا(ع) به ایران در خرمشهر به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز گفت: همه ساله دهه کرامت در فاصله زمانی یکم ذی القعده سالروز ولادت حضرت معصومه(س) تا یازدهم ذی القعده سالروز ولادت امام رضا(ع) با برگزاری برنامه های متعددی گرامی داشته می شود.

 

وی با اشاره به برنامه های بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در این راستا، اضافه کرد: جشنواره بین ‌المللی امام رضا(ع) از برنامه‌ های دهه کرامت است که توسط بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در ۳۱ استان، ۷۷ کشور و ۲ هزار و ۴۰۰ نقطه از جهان برگزار می ‌شود.

 

وی به برنامه های استان خوزستان در این جشنواره اشاره کرد و افزود: استان خوزستان با برگزاری دو رویداد مهم ورود کاروان نمادین امام رضا(ع) به ایران که از مرز شلمچه صورت گرفته و همچنین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان عربی، سهم مهمی در برگزاری جشنواره بین المللی امام رضا(ع) دارد.

 

دبیر اجرایی جشنواره شعر رضوی به زبان عربی اذعان داشت: در برگزاری آیین گرامیداشت سالروز ورود امام رضا(ع) به ایران و از مرز شلمچه امسال توجه ویژه ای شده و این مراسم با برنامه ریزی منسجم تری در مرکز شهر خرمشهر برگزار شد که با وجود گرمای هوا اما با استقبال فراوان مردم همراه بود.

 

وی با بیان اینکه شاعه فرهنگ رضوی و احیای قدمگاه های امام رضا(ع) از اهداف برگزاری آیین کاروان نمادین است، خاطر نشان کرد: پیروزی حق بر باطل و استقرار تمدن عظیم اسلامی مهمترین پیام هجرت امام رضا(ع) به ایران است که این پیام مهم همه ساله در خوزستان گرامی داشته می شود.

 

مسئول دبیرخانه نمایندگی بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در خوزستان یادآور شد: همزمان با این برنامه در خرمشهر، دو کاروان نمادین نیز در شهرهای دزفول و ارجان بهبهان برگزار می شود.

 

وی در بخش دیگر سخنان خود به برگزاری جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان عربی(یادمان دعبل خزاعی) اشاره کرد و ادامه داد: این برنامه نیز مورد توجه شاعران داخلی و خارجی قرار گرفته و آثار بسیار زیادی به دبیرخانه ارسال شده است.

 

موسوی تصریح کرد: جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان عربی (یادمان دعبل خزاعی) ٢٠ مرداد امسال در اهواز برگزار و اختتامیه آن ٢١ مرداد در شهرستان شوش و مجتمع فرهنگی دعبل خزاعی خواهد بود.

 

کد خبر 563105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha