۱۵۰۰ اثر به دوازدهمین جشنواره ملی داستان رضوی رسید

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از ارسال یک هزار و ٥٢٨ اثر داستانی به دوازدهمین جشنواره ملی داستان رضوی (کبوتر حرم)خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛ محمدرضا سوقندی امروز(14 مرداد) درنشست با خبرنگاران ضمن تبریک سالروزولادت حضرت معصومه (سلام الله علیها) وآغاز دهه کرامت گفت: 902 نفر از نویسندگان واهل قلم یک هزارو528 اثر داستانی به دوازدهمین جشنواره ملی داستان رضوی (کبوتر حرم)ارسال کرده اند.

 

وی با بیان اینکه این تعداد آثار نسبت به جشنواره یازدهم بیش از ٢٣٠ اثر افزایش دارد افزود: از نظر شرکت کنندگان نیز 130 نفر افزایش داشته ایم.

 

سوقندی تعداد شرکت کنندگان آقا در این جشنواره را 393 نفر ذکر کردوافزود: استان سمنان با ١٥٩ اثر از 216 نفردر رتبه اول ،استانهای خراسان رضوی با ١٥٤ اثر از 236 نفرو تهران با ٩٢ اثراز 165 نفر در رده های دوم و سوم قرار دارند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه در جشنواره دوازدهم ٧٣٦ اثر داستانی کوتاه کوتاه، ٧٠٦اثر داستانی کوتاه، ١٨ داستان بلند و ٦٨ اثر غیر داستانی ارسال شده است  اظهارداشت: از نظر گروههای سنی ٣٤٤ نوبسنده نوجوان، ٤١٢ نویسنده جوان، ٧٠٩ نفر بزرگسال، ٣١ شرکت کننده کودک و ٣٢ نفر نیز از نظر سنی نامشخص هستند.

 

وی  از اختصاص یک غرفه به نام استان سمنان در نمایشگاه دستاوردهای جشنواره رضوی در مشهد خبر داد. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

توجه به کیفی گرایی در برگزاری جشنواره ملی داستان رضوی

سوقندی با تاکید بر ماندگاری آثار با کیفیت خاطرنشان کرد: آنچه در رویدادهای فرهنگی هنری اهمیت دارد کمیت نیست بلکه کیفیت آثار است و کیفیت است که آثار را ماندگار و تاثیر گذار می کند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تاکید بر توجه به کیفی گرایی در برگزاری جشنواره ملی داستان رضوی (کبوتر حرم) گفت: این جشنواره به دنبال ایجاد جریان سازی ادبیات دینی و فرهنگ رضوی در کشور است.

 

سوقندی افزود: این جشنواره در پی ایجاد تحول و جریان سازی در ادبیات دینی و نیز ایجاد جریان فکری و دینی در جامعه است.

 

وی تصریح کرد: این جشنواره تنها به دنبال کارکردهای فرهنگی و هنری نیست بلکه ایجاد جریان فرهنگی و دینی در حوزه ادبیات را تعقیب می کند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ، استفاده از فضای مجازی و الکترونیک برای دریافت آثار، حذف بخشکودکان و افزایش جوائز، برگزاری کارگاه های داستان نویسی را از جمله تغییرات و تحولات ایجاد شده در جشنواره یازدهم برشمرد.

 

سوقندی تصریح کرد:جشنواره داستان رضوی با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، ادبی مذهبی مرتبط با سیره پاک ائمه‌ معصومان به ویژه حضرت امام رضا (علیه السلام)، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی، هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف آن امام عزیز و کمک به انتشار گسترده تر آن بر اساس محورها و موضوعات داستان سبک زندگی رضوی برگزار می‌شود.

 

وی رسالت‌های برگزاری جشنواره کبوتر حرم بازخوانی روایت‌های تاریخی مرتبط با امام رضا(علیه السلام)، تأثیر فرهنگ رضوی در زندگی مردم، ارتباط معنوی با امام هشتم شیعیان، خاندان، اصحاب و یاران ایشان و همچنین اشاعه فرهنگ وقف و واقفان رضوی عنوان کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برنامه های مختلف دهه معنوی کرامت موجب ترویج سیره رضوی در جامعه می شود

سوقندی همچنین به سه رویکرد این اداره کل برای جشن های دهه کرامت و رضوی اشاره و خاطرنشان کرد: برپایی جشن های مردمی، برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(علیه السلام) شامل داستان رضوی و همچنین حضور هنرمندان و جامعه فرهنگی و هنری استان در جشنواره های ملی با هدف افزایش سهم استان در جشنواره های ملی، این سه رویکرد را شامل می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان به ضرورت استفاده مناسب از دهه کرامت اشاره داشت و گفت: در برنامه‌ها و همچنین طرح ها به ترویج معارف دینی پرداخت.

 

وی با اشاره به قرارداشتن استان سمنان در مسیر مسافران حرم رضوی گفت: می توان این فرصت را غنیمت شمرده و برنامه های دهه کرامت را طوری برنامه ریزی کرد که این مسافران نیز بهره لازم را ببرند.

 

سوقندی با بیان نقش بسیار مهم رسانه و اصحاب فرهنگ و هنر در امر اطلاع رسانی خاطر نشان کرد: رسانه های استان سمنان نیزبرای این ایام برنامه ریزی لازم را داشته و به جریان سازی محتوایی توجه کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه برگزاری برنامه های مختلف دهه معنوی کرامت موجب ترویج سیره رضوی در جامعه می شود، افزود: برگزاری برنامه های مختلف در دهه کرامت نیازمند سازمان دهی و غنی سازی برنامه های مردمی و خودجوش است که موجب ایجاد شادی و نشاط معنوی در جامعه می شود.

 

وی تصریح کرد: در برنامه ریزی برای هرچه باشکوه برگزار شدن جشن های رضوی، زمینه سازی پرورش انسانی و اسلامی و تبیین سیره ائمه به عنوان بهترین الگو و سبک زندگی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و محور باشد.

 

دوازدهمین جشنواره ملی داستان رضوی (کبوتر حرم) بیستم مرداد همزمان با دهه کرامت در سمنان برگزار می شود.

 

 

 

کد خبر 563187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha