جشنواره کرامت انسانی از منظر رضوی با استقبال پژوهشگران و محققان مواجه بود

خبرگزاری شبستان:قائم مقام جشنواره رضوی در استان و معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: جشنواره کرامت انسانی از منظر رضوی با استقبال پژوهشگران و محققان مواجه بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، ابراهیم قاسمی، قائم مقام جشنواره رضوی در استان و معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و اراد اسلامی استان استان زنجان امروز(14 مرداد) در آیین افتتاحیه جشنواره کرامت انسانی از منظر رضوی اظهار کرد: انط در دهه کرامت برنامه های متعددی اجرا می شود که جشنواره بین المللی امام رضا همزمان با دهه کرامت برنامه های متعددی در استان پیش بینی شده است.

 

وی با یادآوری اینکه استان زنجان افتخار میزبانی همایش کرامت انسانی از منظر رضوی در سطح ملی برعهده دارد، گفت: این همایش علمی و پژوهشی از سری برنامه های جشواره فرهنگی و هنری امام رضا(علیه السلام) در سطح کشور است که به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان برگزار می شود.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه در سنوات گذشته این همایش با عناوین مختلف اجرا شده است، خاطرنشان کرد: همایش مناظرات رضوی، سک زندگی از منظر رضوی، همایش نماز و کرامت انسانی از منظر رضوی در کارنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است.

 

قاسمی به تلاش‌های اتاق فکر رضوی در طول اجرای این همایش علمی و پژوهشی اشاره کرد و ادامه داد: 100 اثر به دبیرخانه جشنواره کرامت انسانی از منظر رضوی ارسال شده است که داوری این مقالات به صورت کدبندی شده انجام شد.

 

وی با یادآوری اینکه امسال برای نخستین بار نحوه اجرای این جشنواره به صورت ارائه مقاله در افتتاحیه اجرا می شود، گفت: براساس آسیب شناسی انجام شده در سنوات گذشته که در افتتاحیه دعوت عمومی و سخنرانی مقامات اجرایی را داشتیم، امسال سخنرانی مقالات ارشد کشوری و استانی را در نوبت بعدازظهر و اختتامیه خواهیم داشت.

 

قائم مقام همایش علمی پژوهشی کرامت انسانی از منظر رضوی، برگزاری این جشنواره را راهکاری برای آشنایی جوانان با سیره علمی و عملی امام رضا(علیه السلام) عنوان کرد و گفت: اگر ائمه معصومین (علیه السلام) برای جوانان شناخته شوند می توانند به الگویی برای نسل های جوان تلقی شوند.

 

در ادامه این مراسم عضو هیات علمی جشنواره کرامت انسانی از منظر رضوی هم در سخنانی به فلسفه نامگذاری این جشنواره اشاره کرد و گفت: 100 اثر به این جشنواره ارسال شده است که از این تعداد هشت اثر در بخش محورهای موضوعی و 2 اثر در بخش ویژه برگزیده شدند.

 

تورج عقدایی ادامه داد: همایش علمی پژوهشی کرامت انسانی از منظر رضوی با استقبال خوب پژوهشگران مواجه شد.

 

کد خبر 563197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha