قائن با بوی خوش رضوی عطر آگین شد

خبرگزاری شبستان: همزمان با دهه کرامت صبح امروز (۱۸ مرداد) کاروان خدام آستان مقدس رضوی به همراه پرچم متبرک امام رضا (علیه السلام) در قالب کاروان «زیر سایه خورشید» وارد شهرستان قائن شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، همزمان با دهه کرامت و ایام ولادت با سعادت حضرت امام رضا(علیه السلام) و بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) صبح امروز (18 مرداد) کاروان خدام آستان مقدس رضوی به همراه پرچم متبرک امام رضا (علیه السلام) در قالب کاروان «زیر سایه خورشید» وارد شهرستان قائن شدند.

 

مردم شهید پرور و ولایتمدار شهرستان قائن از ساعت ها پیش از ورود خدام حرم حضرت امام رضا(علیه السلام)، به استقبال آنها رفته و چشم به راه آنها بودند.

 

کاروان خدام رضوی در بدو ورود مورد استقبال پرشور مردم شهید پرور و فرمانده انتظامی شهرستان و رئیس بنیاد شهید و جانشین نیروی مقاومت بسیج قاین قرار گرفتند و با حضور در گلزار شهدای فرخ آباد قاین به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

 

چند سالی است که این سنت نیکو بنیان نهاده شده و همزمان با دهه کرامت و دهه اول ماه ذی‌العقده که روز نخست آن با ولادت حضرت معصومه(سلام الله علیها) و پایان آن نیز با ولادت حضرت ابوالحسن علی بن موسی‌الرضا(علیه السلام) همزمان است، خدام حرم مطهر رضوی به استان‌های  و شهرهای مختلف سفر می‌کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین خداشناس در مراسم استقبال از کاروان زیر سایه خورشید ضمن خیرمقدم به خادمین حرم امام هشتم شیعیان حضرت علی بن موسی الرضا(علیه السلام) گفت: خدام رضوی شهر ما را مزین به عطر حرم رضوی کرده  ودل های عاشق امام رضا(علیه السلام) را به بارگاه ملکوتی امام رئوف متصل کردند.

 

وی افزود: امیدواریم خداوند به ما توفیق بدهد که همیشه پیرو ولایت فقیه باشیم  و راه شهدا، جانبازان و ایثارگران را به خوبی ادامه دهیم.

 

در ادامه این مراسم خادمان بارگاه ملکوتی حضرت شمس الشموس(علیه السلام) با در دست داشتن پرچم گنبد ملکوتی امام رضا(علیه السلام) فضای مزار شهدا را عطرآگین کرده و مردم نیز در این مراسم با چشمانی اشکبار به غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا پرداختند.

 

همچنین نمک های متبرک آستان قدس رضوی بین مردم وخانواده های شهدا که حضور داشتند توزیع شد.

 

گفتنی است شهرستان قائن 405 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و همچنین هفت شهید گمنام نیز در این شهر تدفین هستند.

کد خبر 564036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha