تغییر نگاه مسئولان به پویانمایی از حالت خنثی به حالت توسعه ای

خبرگزاری شبستان: یکی از هنرمندان پویانمایی گلستان گفت: برای پیشرفت هنر پویانمایی در استان نیازمند تغییر نگاه مسئولان به این حرفه از حالت خنثی به رویکردی توسعه ای است.

وی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان، با اشاره به توسعه هنر انیمیشن در سال های اخیر گفت: هر سالی که از برگزاری جشنواره رضوی می گذرد و آثاری که در این جشنواره به نمایش در می آید، از نظر داستان، گرافیک و جان بخشی پیشرفت محسوسی دیده می شود و این نوید خوبی برای توسعه انیمیشن در استان و کشور است.

 

این هنرمند با اشاره به حضورش در دوره های قبلی این جشنواره گفت: در سال های 90 و 91 با آثار «نسیم رضوی» و «ضامن آهو» در این جشنواره شرکت کردم که متأسفانه این آثار حائز رتبه نشده است.

 

وی خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره هایی مانند پویانمایی رضوی، نگاه، طنین مسجد و نماز فرصت خوبی برای علاقه مندان و فعالان عرصه انیمیشن استان ایجاد کرده است.

 

صفی گفت: امیدواریم برگزاری این جشنواره ها موجب تغییر نگاه مسئولان از حالت خنثی به رویکردی توسعه ای شود.

 

وی با بیان اینکه انیمیشن ابزاری مناسب برای انتقال مفاهیم مختلف در حوزه اجتماعی و فرهنگی  است، افزود: به نظر من در دنیای امروز، ابزارهای سمعی و بصری به ویژه تلویزیون از اهمیتن به سزایی در نمایش و ترویج کارهای مختلف فرهنگی دارند و از این ابزار می توان در حوزه هایی مانند اعتیاد، حجاب، جنگ نرم و ... استفاده کرد.

 

صفی با بیان اینکه داشتن مطالعه یکی از شرط های پیشرفت و به روز بودن هنرمندان این رشته است، خاطرنشان کرد: علاقه مندان به این هنر می توانند کتاب های برگزیده و مرتبط در زمینه های مختلف انیمیشن را مطالعه کنند و سواد بصری خود را افزایش دهند.

 

کد خبر 564101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha