جشن "جوانه های عبادت" همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) برگزار می شود

مسئول واحد خواهران دبیرخانه کانون های مساجد قم از برگزاری جشن جوانه های عبادت همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) در حرم مطهر حضرت معصومه (س) خبر داد.

سیده معصومه طباطبایی در گفتگو با خبرنگار شبستان در قم، از برگزاری جشن تکلیف دختران و پسران کانونی که امسال سال اول روزه داری آنهاست، خبر داد و افزود: جشن جوانه های عبادت امسال در مسجد اعظم حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار می شود.


وی خاطرنشان کرد: این جشن با همکاری حرم مطهر حضرت معصومه (س) و در روز میلاد امام حسن مجتبی(ع) در نیمه ماه مبارک رمضان و همزمان با برگزاری اختتامیه دوره آموزشی دختران و پسران شرکت کننده در جشن برگزار می شود.


مسئول واحد خواهران دبیرخانه کانون های مساجد ادامه داد: دوره آموزشی از ابتدای آغاز طرح های ویژه اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد برای دختران 9 ساله و پسران 15 ساله و به مدت یک ماه و نیم برگزار شد که حاوی مسائل تربیتی و احکام بود.


وی با اشاره به مشارکت مبلغان جامعه الزهرا (س) در این دوره آموزشی تصریح کرد: این دوره آموزشی که در همه کانون های استان برگزار شد و در هر کانون نیز یک مربی آشنا به روانشناسی کودک جهت آموزش احکام و مباحث اعتقادی به پسرها و دختران تازه مکلف شده، حضور داشت.


طباطبایی ادامه داد: در این جشن یکهزار و 200 نفر از تازه مکلف شدگان کانون های مساجد استان شرکت دارند که شامل 400 دختر و 800 پسر می شود.


وی با اشاره به برنامه های تدارک دیده شده در خلال جشن جوانه های عبادت گفت: این برنامه از لحظاتی قبل از نمازمغرب و عشاء آغاز می شود و پس از اقامه نماز جماعت و افطار برنامه با حضور و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین راستگو، مدیر مرکز تربیت مربی کودک و نوجوان پایان می پذیرد.
 

پایان پیام/

کد خبر 56608

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha