طی ۵ برنامه گذشته سیاست اشتغال نداشتیم/ اجرای طرح تکاپو در ۲۰ استان کشور

خبرگزاری شبستان: معاون توسعه و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طی ۵ برنامه توسعه ای که در کشور اجرا شد، سیاست اشتغال نداشتیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، عیسی منصوری، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امروز (27 مرداد) در سومین جلسه کارگروه اشتغال استان گفت: طی سال های اخیر به دلیل بحران و رکودی که بر کشور حاکم بود طرف تقاضای بازار کار دچار افول شد و شاهد ریزش نیروهای کار رسمی و صنعتی در کارخانه ها بودیم.

 

وی افزود: فرصت های جدید اشتغال به سختی ایجاد می شود و شاهد حجم عظیمی از رشد جمعیت وارد شونده به بازار کار هستیم که در این بین واگرایی زیادی وجود دارد.

 

منصوری اظهار کرد: به رغم اینکه نیروی کار داوطلب افزایش یافته است اما همچنان با کمبود نیروی ماهر و آشنا به تکنولوژی مواجهیم.

 

وی با اشاره به عدم تطابق آموزش با نیازهای بازار کار، گفت: به دلیل سیاست هایی که از گذشته در سیستم آموزشی وجود داشت، فارغ از بحث تطابق با نیاز های بازار، به تولید نیروی فارغ التحصیل می پرداخت.

 

معاون توسعه و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سیاست های سطح کلان به تنهایی موجب اشتغال نخواهد شد، خاطرنشان کرد: این سیاست ها لزوما منجر به توسعه نمی شوند و در کنار آن باید برنامه هایی هم در سطح منطقه داشته باشیم.

 

وی گفت: در 5 برنامه توسعه گذشته توجهی به سیاست های اشتغال نشده بود اما تلاش کردیم در برنامه ششم رویکردها و جهت گیری های اشتغال را جای دهیم.

 

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید براینکه این وزارتخانه موظف به ایجاد اشتغال نیست، افزود: این وزارت خانه هماهنگ کننده بین دستگاه هاست تا به گونه ای عمل شود که از حالت منفعل خارج شده و موجب رونق کسب و کار شود.

 

وی با بیان اینکه گلستان ظرفیت های زیادی برای توسعه و ایجاد اشتغال دارد، گفت: مباحث گردشگری و ict و  it در این استان مورد توجه قرار گرفته است و براساس مطالعات کارشناسان معتقدیم منجر به توسعه استان خواهد شد.

 

منصوری با اشاره به برنامه های وزارت تعاون در تحقق اقتصاد مقاومتی، اعلام کرد: طرح اشتغال فراگیر، تکاپو و کارآفرینی از جمله طرح های اولویت دار در این استان است.

 

وی گفت: طرح تکاپو ابتدا به صورت پایلوت در 6 شهرستان و از تیرماه در 14 شهرستان دیگر در حال اجراست. علاوه براین بنا داریم تا پایان شهریور در 11 استان دیگر نیز آن را اجرایی کنیم.

 

کد خبر 566587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha